Forfatter Emne: peugeot 406 ankerplader  (Læst 2406 gange)

Peugeot6400

• Gæst
peugeot 406 ankerplader
« Dato: 14. Marts 2015, 22:36 »
Hej

Jeg vil høre om der er nogen herinde der har prøvet at skifte dem og har erfaringer med det.

Det er på en peugeot 406 1,8 break fra 2004

Jeg har allerde besluttet mig for at skifte begge hjullejer bagved når jeg har det skilt af samt skiver, klodser og håndbremsebakker.

Jeg ved selve ankerpladen sidder med 3 stk umbraco men det er ligesom om der også sidder noget der er nittet fast i pladen - hvad er det?

Jeg har ledt efter en guide, men ikke rigtig fundet noget der helt beskriver det....

406st

• Hero Member
    • Vis profil
RE: peugeot 406 ankerplader
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2015, 21:13 »
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

martin306xsi

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 26. Marts 2015, 23:16 »
Nu er det ikke for at fornærme dig, men jeg synes måske at du bør søge proff hjælp. Ankerplader er ikke ret svære at skifte og du har jo skildt bremserne ad og jeg som din medtrafikant ser helst at du også kan bremse bagefter reparationen....

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 27. Marts 2015, 21:02 »
Hej Martin
Jeg synes det er en lidt underlig kommentar du kommer med, især da når du skriver at de ikke er ret svær at skifte.

Jeg synes ikke det lyder som om TS er helt grøn på området.

Hvis du har prøvet det, hvorfor guider du så ikke manden istedet for.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Peugeot6400

• Gæst
« Svar #4 Dato: 28. Marts 2015, 08:59 »
hej

jeg ved udemærket hvad jeg laver - det var bare for at høre om der evt var nogle drilske ting eller specielt værktøj der skulle bruges.

Jeg laver ikke ting ved jeg er bange for at det betyder, at bilen ikke er forsvarlig at køre i og kan bremse op for en der evt overser sin vigepligt.... bare roligB)

Jer andre - tak for råd og vejledning. Fandt en god video på Youtube, og nye ankerplader, hjullejer, bremsebakker, skiver og klodser er indkøbt - så er det bare at gå i krig;)

God weekend