Hej
Jeg købte i oktober sidste år en 208 hos Peugeot Aars. Jeg har brugt værkstedet meget med mine tidligere biler og har da også en enkelt gang været dernede med min nuværende bil. Det er dog lidt besværligt for mig at skal helt til Aars på en travl hverdag, så derfor tog jeg i sidste uge istedet til Peugeot Maibom i Aalborg, hvor jeg bor, med en garantireparation. Men ak - det er en af de dummeste beslutninger jeg længe har taget.
Sagen er den, at malingen på taget er begyndt at krakelere, så derfor tænkte jeg, at det kunne de jo klare ligeså godt i Aalborg, og så sparede jeg jo turen til Aars. Værkføreren tager nogle billeder af min bil, som han sender til importøren, og får hurtigt lov til at gå i gang med min mil. Jeg får af vide, at det vil tage 5-7 hverdage. Samtidig er en lånebil ikke mulig, hvilket jeg tænker ikke er noget problem i en uges tid. I dag har jeg så fundet ud af, at hele taget skal skiftes og at taget skal sendes fra Frankrig. Så nu snakker vi en tidshorisont på mindst 3 uger! Jeg meddeler dem så, at jeg absolout ikke kan undvære en bil længere end først planlagt, men man vil stadig ikke stille en lånebil til rådighed. Jeg siger, at det plejer vi i Aars, men får bare et flabet svar om, at så skulle vi have kørt derned. Direktøren giver mig en masse snak om, at de intet tjener på garantireparationer, og derfor ikke kan stille en lånebil til rådighed.
Hvad er jeres holdning til dette? Bør Peugeot Danmark ikke gå ind og dække en lånebil? Det er jo grotesk at en fire måneder gammel bil skal have nyt tag. Jeg er klar over, at jeg ikke har krav på noget i lovens forstand, men der må da være grænser for hvor lang tid man skal undvære en så ny bil.
Vh Mark