Forfatter Emne: reparation og regler  (Læst 2771 gange)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
reparation og regler
« Dato: 13. April 2015, 21:50 »
Hvordan står man lovmæssigt, når man har betalt 30.000kr for en gearkasse reparation, den 1/4-14, de havde så også stripset køleslangeren fra varmeveksleren fast til vangen, de så jeg før de led skade, værkstedet fik så lov at gøre det om med vejledning fra mig.

For så at få den renoveret igen 30.000km sener 1/12-14, værkstedet betaler denne gang.

1/2-15 der ryger gearkasse ophænget pga. en skrue der ikke er spændt, trækakslen ryger med i faldet, værkstedet vil så kun betale hvis de får bilen ind, de holder til i Aarhus men jeg bor i Aalborg, jeg vælger at lave det selv af ophugs dele, da udgiften til mig vil være støre end udgiften til dele.

Nu her den 11/4-15 og 10.000km fra seneste renovation, var knægten og jeg så på tur, da der lyder en Sussen og flapren, fra højre for, jeg standser og kikker under bilen, de eneste jeg kan se er at noget af plastik beklædningen under bilen er gået løs, og nok var det der gav lyden.
Vi kommer hjem uden problemer, 3 timer senere der skal jeg bruge bilen igen, jeg kan så kun lige slå motoren i gang og den dør igen, testeren på den ”ingen fejl”, laver så en parametermåling ingen problemer der, jeg kravler så ned under bilen hvor jeg så konkludere at niveau proppen på gearkassen mangler.

Værkstedet vil så have bilen ned hvis de skal dække det, hvilket jeg ikke er meget for, da min tålmodighed er opbrugt, og kan de lave det så det holder, nok ikke.

1: Hvad gør jeg her, kan jeg kræve det lavet på et andet værksted, eller må jeg bide i det sure æble og få den transporteret ned til dem?

2: Et tillægsspørgsmål kan gearkassen sætte sig, så motoren ikke kan slå sig i gang?
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: reparation og regler
« Svar #1 Dato: 13. April 2015, 21:57 »
Jeg forstår dig til fulde. Men Jeg tror ikke du kan kræve et andet værksted, det vil blive en MEGET lang og sej kamp.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

aanonymoss

  • Gæst
RE: reparation og regler
« Svar #2 Dato: 02. Maj 2015, 06:22 »
Fdm men få værkstedet til at lave det sidste gang. Men fdm på sagen.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: reparation og regler
« Svar #3 Dato: 02. Maj 2015, 11:20 »
Er der kommet en løsning i denne "strid"?
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: reparation og regler
« Svar #4 Dato: 02. Maj 2015, 13:24 »
Citér
Ole S skrev:
Er der kommet en løsning i denne "strid"?

De får lov til at lave det en sidste gang, er der så noget der fejler denne gang, så bliver de et hoved kortere:)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L