Forfatter Emne: Fejlkode P0203  (Læst 2103 gange)

hgb64

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Fejlkode P0203
« Dato: 08. Juni 2015, 18:58 »
Hej...
Jeg begynder sgu at blive lidt træt af min ellers dejlige 406....havde da ikke alle de motor problemer på min gamle 406 AUT.. Her til morgen tændte motorlampen...men intet at mærke på bilen...Da jeg kørte hjem, gik den også fint...Lexia på...Fejlkode P0203...Nulstillede...var en tur i brugsen uden problemer...da jeg så startede og trillede hjem, tændte moterlampen igen, og denne gang hakkede bilen en anelse i det, og var ikke helt så kvik i accelerationen...Goggelede P0203...åbenbart et eller andet med tænding på cylinder 3...o der foreslåes alt muligt fra tændrør, ledninger til fuel cleaning...og et andet sted stod der det var yderst sjældent at 3 ville starte med at stå af først... Så hvad hulen betyder P0203 på almindeligt dansk ????

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fejlkode P0203
« Svar #1 Dato: 08. Juni 2015, 19:24 »
Fejlkoden er tændingsudsættere cyl 3   ,  at den skulle komme først kan jeg ikke se som noget problem  , hvis elektroden faldt af  hvorfor skulle den så starte med cyl 1 ( p0201)   nej tjek tændrør det er nr 2 fra tandremmen  hvis det er en  4 cyl   eller den ved  h forlygte  hvis det er en V6   , der er ingen info om motor  det havde været lidt lettere hvis der var

Hvis det komme lige efter start og det er en 2.0  kan du være ude i ventilløftere der skal skiftes  , men der er  p0300 som regel tilstede også
tændingsudsættere ubestemte cylinder   på en  4 cyl

hgb64

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fejlkode P0203
« Svar #2 Dato: 08. Juni 2015, 19:45 »
Hej ...
 Tak for dit hurtige svar...Det er en 2,2...(som ellers har fuld service bog) Det er ikke 2 måneder siden jeg fik en ty tændspole på den.. Jeg prøver med 4 nye tændrør i morgen...

hgb64

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: RE: Fejlkode P0203
« Svar #3 Dato: 15. Juni 2015, 08:37 »
Bare lige en up-date til de nysgerrige ...Det var en indsprøjtnings-dyse på CYL 3 som skulle skiftes..( men hold op for en mærkbar forbedring)