Forfatter Emne: Engine faulty...kommer og går  (Læst 2173 gange)

koden

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Engine faulty...kommer og går
« Dato: 12. Juli 2015, 18:35 »
Jeg mener at have spurgt herinde før.
Men kan ikke finde mit indlæg.

Jeg har før haft denne fejl.
Når jeg kører kommer der en lyd fra motorrum og bil giver et mindre ryk.

Fejl i display er så noget med faulty engine og den gule trekant lyser i display foran rat.

Når jeg så slår fartpilot til så giver den et bip og bipper til jeg slår fartpilot fra.
Fartpilot virker i øvrigt ikke men s fejlen er der.

Jeg var hos peugeot for nogle måneder siden da bil ikke ville starte efter samme fejl kom op og de udlæste 2 fejl.

stoplyskontakt og gasspjæld.

Da bilen startede dagen efter ville jeg ikke ofre 6000 på et nyt gasspjæld, da jeg ikke engang kunne være sikker på at det var det.

Nå men der er jo nok et eller andet galt ved det gasspjæld eller deromkring...måske.

Måske..fordi jeg har ind imellem også en anden fejl.
ABS og EPS lyser af og til. Fartpilot gik vist også her i udu. Kan ikke huske det.
Men da har jeg tidligere fået at vide at det nok er stoplyskontakt der skal skiftes.
Går ud fra det er den røde der sidder nede ved pedalen?

Eller måske hænger det hele sammen?
For nogen gange er begge fejl tilstede..altså abs+eps og den gule trekant med engine fejlen...

nogen gode erfaringer her?

307 SW T6 2005 125.000 km 2.0 benzin

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Engine faulty...kommer og går
« Svar #1 Dato: 12. Juli 2015, 18:55 »
Start med at skifte bremelyskontakten, så slipper du for ABS/ESP fejlen og fejl på fartpiloten
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.501
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Engine faulty...kommer og går
« Svar #2 Dato: 12. Juli 2015, 19:09 »
Nu ved jeg ikke om alle dele i din bil er betrukket med 24 karat guld, eller du har en helt speciel speederpedal. men en standard pedal til din bil koster 1831,25 original hos Peugeot, den kan skiftes på under 10 minutter af enhver der kan bruge en topnøgle. Nøjagtig den samme pedal kan endda købes hos Citroën til 1333,75 begge priser er inklusiv moms.
Den mest sandsynlige årsag til dine fejl er dog din bremsekontakt, den koster et par hundrede hos din Peugeot forhandler og under 100,- hos en almindelig stumpepusher (dog ikke tHansen de er dyrere end original)


Holt

PS: Hvis du vil have den nøjagtige pris på pedal og kontakt skal jeg bruge stelnummer eller reg. nummer


EDIT: Jeg kan se Pug407aut postede mens jeg skrev, men vi mener det samme
« Senest Redigeret: 12. Juli 2015, 19:12 af Holt »
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html