Så fik vi monteret elektrisk rudehejs på bagdørene i sønnens 307 fra 2002, bilen er til dels forberedt, men nogle dele skal flyttes over. Højre fordør skal ikke røres, i venstre fordør mangler ledningerne til kontakterne til bagerste nedrul fra kontakterne og ned i multistikket under rudemotoren, men resten af ledningerne er til stede. med lidt snilde og et par små skruetrækkere i et par huller i enderne af multistikket kan man fjerne det røde låg over terminalerne, her er stikbenene låst med en plasttap i hver side, hvis man er to mand er det let at udvide plasttappene med to knivspidser, og samtidig trække i ledningen, så har man de tre ledninger ude på et øjeblik, husk at notere/fotografere placeringen så i kan placere dem rigtig i det andet stik, her skal det røde låg også fjernes før ledningerne kan klikkes på plads.
I bagdørene skal rudehejs selvfølgelig flyttes, det er popnittet fast med nogle store nitter med en meget hård trækkærne der er meget besværlig at bore ud, så vi brugte vinkelsliber, ved montering brugte vi m6 bolte og møtrikker samt låseolie så det ikke rasler løs. Vi skiftede hele ledningsnettet i bagdørene, det ender i et multistik i dørstolpen og er rimelig let at gå til, stikket på dørlåsen er det sværeste, her er en metalbøjle der skal trykkes ind, så går stikket let af. man skal lige bemærke at ikke alle låse bruger alle ledninger, og ikke alle ledningsnet har alle ledninger, i vores tilfælde var ledningsnettet fra donoren fuld bestykket, men det var bilens gamle ledningsnet ikke, havde det været omvendt, kunne det være et problem i nogle tilfælde.
Vi brugte de gamle ruder, de passede direkte på de nye hejs og var lette at justere.
Alt dette gælder for den gamle model, hvorvidt det er lignende på en T6 er jeg ikke klar over, men mon ikke.
Holt