Forfatter Emne: "Battery Charge Fault" på 508'er  (Læst 3131 gange)

jdjespersen

  • Gæst
"Battery Charge Fault" på 508'er
« Dato: 05. September 2015, 13:37 »
Torsdag morgen ville bilen ikke starte, så jeg fik lige hjælp af naboen via kabler. Kører på arbejde (30 minutter) og om eftermiddagen starter bilen fint. Jeg køber et batteri på vej hjem, men sætter det ikke i.

Fredag morgen, samme problem. Jeg starter bilen via kabler fra det nye batteri, og om eftermiddagen starter den igen fint og jeg kører hjem.

Her til morgen (lørdag) sætter jeg nyt batteri i, men den melder igen "Battery Charge Fault" med et helt nyt batteri. Og nu kan jeg ikke engang få liv i skidtet med kabler fra naboens bil.

Nogen ideer?

AllanLarsen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 51
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: "Battery Charge Fault" på 508'er
« Svar #1 Dato: 05. September 2015, 18:48 »
Måske det kunne være din generator som er stået af..Hvis du får liv i bilen med det andet batteri igen, så prøv og smid et måleinstrument på og se om den smider 14 volt ud..Gør den ikke det, så er det din lader den er galt med.

jdjespersen

  • Gæst
RE: "Battery Charge Fault" på 508'er
« Svar #2 Dato: 06. September 2015, 00:05 »
Har forgæves forsøgt at få liv i dytten med både en "booster" og startkabler tilkoblet en anden bil. No luck :-(

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: "Battery Charge Fault" på 508'er
« Svar #3 Dato: 06. September 2015, 07:07 »
Nu har du husket at du ikke må bruge startkabler uden elektronik beskytter, da elektronikken ikke er glad for det (evt defekte styrebokse)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: "Battery Charge Fault" på 508'er
« Svar #4 Dato: 06. September 2015, 11:33 »
Du siger du ikke kan få liv, hvad betyder det, snurrer starteren rundt, eller er der slet ikke strøm??

Jeg mener ikke der er problemer med alm. startkabler, når det gælder bilen der skal modtage strøm. det er vist mere ift "giveren", der kan være en teoretisk fare for at strømmen slår tilbage i start-øjeblikket. Ikke fordi jeg nogensinde har hørt om død elektronik, i forbindelse med brug af startkabler.
« Senest Redigeret: 06. September 2015, 11:34 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002