Forfatter Emne: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.  (Læst 4166 gange)

2007107

  • Gæst
107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Dato: 03. November 2015, 07:42 »
Hej
Jeg har en Peugeot 107 fra 07. og aner IKKE hvad jeg laver, jeg er første gangs bilejer.

Jeg har ikke lys i baglygterne ( men bremse lygterne virker fint), intet lys i dashboarded, cigarstikket virker ikke, og heller ikke radioen.

Jeg har skiftet de sprungne sikringer under kølerhjelmen, der var to, en 10' er og en 15'er.

men lige lidt virker det - pærerne er ikke sprunget, har tjekket.

hvad kan det være? er det en af sikringerne under rettet??? eller?

tak på forhånd:)

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #1 Dato: 03. November 2015, 09:24 »
Hej!

Iflg manualen passer det med sikring 4 og 11 bag rattet..

P 74 og 75 i manualen...

Har du ikke manualen kan du finde den her:

http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/index.html

du vælger sprog i øverste højre hjørne....

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

2007107

  • Gæst
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #2 Dato: 03. November 2015, 09:41 »
Citér
superpjok skrev:
Hej!

Iflg manualen passer det med sikring 4 og 11 bag rattet..

P 74 og 75 i manualen...

Har du ikke manualen kan du finde den her:

http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/index.html

du vælger sprog i øverste højre hjørne....

mvh


Ej tak!!! nej jeg har desværre ikke manualen - så den vil jeg lige få printet med det samme :D

tusind tak for hjælpen, jeg vil gå ud og fjerne rettet :p

2007107

  • Gæst
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #3 Dato: 03. November 2015, 20:41 »
Citér
superpjok skrev:
Hej!

Iflg manualen passer det med sikring 4 og 11 bag rattet..

P 74 og 75 i manualen...

Har du ikke manualen kan du finde den her:

http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/index.html

du vælger sprog i øverste højre hjørne....

mvh


Nu fik jeg skiftet sikringerne og det går fint. Indtil jeg prøver at tænde aftenlyset. 😐 Så springer de igen ☹️

Suk så der må være en løs forbindelse et eller andet sted

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #4 Dato: 03. November 2015, 22:31 »
Løs forbindelse ? det er nærmere noget kortslutning til stel du har   , har du skiftet pærer på den  ,  hvad med parkeringspærene i forlygterne  er de iorden  og er der anhængerstik på    ,   hvad virker parkeringslys  , baglys og nummerpladelys på kørelyset  og hvad der ellers mangler

2007107

  • Gæst
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #5 Dato: 05. November 2015, 12:57 »
Citér
KHJ skrev:
Løs forbindelse ? det er nærmere noget kortslutning til stel du har   , har du skiftet pærer på den  ,  hvad med parkeringspærene i forlygterne  er de iorden  og er der anhængerstik på    ,   hvad virker parkeringslys  , baglys og nummerpladelys på kørelyset  og hvad der ellers mangler


ingen pærer er skiftet, har haft en ude for at se om den var sprunget og om det var derfor der ikke var lys i. men de virkede fint når jeg skiftede sikringerne bag rette.

forlygterne virker fint, der er  ingen anhænger. VIRKER IKKE:parkeringslys   baglys eller nummerpladelys, radio, lys i dashboard og cigarstik..

det hele VIRKER når jeg skifter to sikringer bag rettet, men så snart jeg skifter til aftenkørelys, så slår de fra. og så er alt igen mørklagt-. :S

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #6 Dato: 05. November 2015, 19:06 »
Ja men så hvad der er lys i og ikke på kørelys   altså lys for og bag  radio  parkeringslys for  osv   , det der lyser er ikke  årsagen ved normal lys   , men kan være noget så simpelt som lys i en cigartænder  , instrumentbelysning  , lys i varmeregulering   , springer den lige med det samme den er drejet om til parkeringslys ?

2007107

  • Gæst
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #7 Dato: 06. November 2015, 08:48 »
Citér
KHJ skrev:
Ja men så hvad der er lys i og ikke på kørelys   altså lys for og bag  radio  parkeringslys for  osv   , det der lyser er ikke  årsagen ved normal lys   , men kan være noget så simpelt som lys i en cigartænder  , instrumentbelysning  , lys i varmeregulering   , springer den lige med det samme den er drejet om til parkeringslys ?


yes de springer så snart den kommer i parkeringslys.
hvis jeg bare lader være med at pille ved de forskellige lys, og bare lader den være med alm kørelys, er der ingen problemer, men skifter jeg til p lys, eller andet springer de :S

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #8 Dato: 06. November 2015, 20:15 »
Der er kun en ting at gøre   , kig efter hvor mange ting de sikringer der springer bruges til  og koble de ting fra  eller kontroller dem en for en indtil den stopper med at springe  sikringerne  

2007107

  • Gæst
RE: 107- Ingen baglys, radio, og lys i dahsboard.
« Svar #9 Dato: 09. November 2015, 12:14 »
Citér
KHJ skrev:
Der er kun en ting at gøre   , kig efter hvor mange ting de sikringer der springer bruges til  og koble de ting fra  eller kontroller dem en for en indtil den stopper med at springe  sikringerne  

ok. det må jeg gøre :) tak for hjælpen.