Forfatter Emne: ABS fejl  (Læst 1539 gange)

larsen33

  • Gæst
ABS fejl
« Dato: 09. Februar 2016, 12:38 »
Hej jeg har en 307 2.0 hdi 2002 . Jeg har skiftet sensor foran beggesider +bagpå beggesider . Renset stederne hvor de gamle sensor sad . Men den melder stadigvæk ABS fejl. Er der nogle der har en ide om hvad jer kan gøre ved det. Og hvor rent skal der være der hvor de gamle sensor har siddet.eller er der andet der måske kan gøre at den melder ABS fejl. 😩 er rimelig træt af de ABS fejl.😞

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: ABS fejl
« Svar #1 Dato: 09. Februar 2016, 17:06 »
start med at tage batteriet af i 3 min, og på igen
hvis det ikke hjælper så skal der tester på den for at nulstille fejlen, hvis der selvfølgelig ikke er andre defekter
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

larsen33

  • Gæst
RE: abs
« Svar #2 Dato: 09. Februar 2016, 17:52 »
Citér
Larsen skrev:
Hej jeg har en 307 2.0 hdi 2002 . Jeg har skiftet sensor foran begge sider +bagpå begge sider . Renset stederne hvor de gamle sensor sad . Men den melder stadigvæk ABS fejl. Er der nogle der har en ide om hvad jer kan gøre ved det. Og hvor rent skal der være der hvor de gamle sensor har siddet.eller er der andet der måske kan gøre at den melder ABS fejl. 😩 er rimelig træt af de ABS fejl.😞
       hej tak for dit svar det vil jeg prøve.glemte at sige at før jeg satte nye sensor på da havde et værksted en tester på og den meldte fejl på 5 sensor og det  jeg   kan finde ud af er at der kun er 4 sensor eller hvad.

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: ABS fejl
« Svar #3 Dato: 09. Februar 2016, 20:37 »
Citér
larsen33 skrev:
Citér
Larsen skrev:
Hej jeg har en 307 2.0 hdi 2002 . Jeg har skiftet sensor foran begge sider +bagpå begge sider . Renset stederne hvor de gamle sensor sad . Men den melder stadigvæk ABS fejl. Er der nogle der har en ide om hvad jer kan gøre ved det. Og hvor rent skal der være der hvor de gamle sensor har siddet.eller er der andet der måske kan gøre at den melder ABS fejl. 😩 er rimelig træt af de ABS fejl.😞
       hej tak for dit svar det vil jeg prøve.glemte at sige at før jeg satte nye sensor på da havde et værksted en tester på og den meldte fejl på 5 sensor og det  jeg   kan finde ud af er at der kun er 4 sensor eller hvad.

Prøv at få en mekaniker til at sætte en tester på....
PS. Der er kun 4 sensor som du skriver ;-)
Peugeot 207 RC

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS fejl
« Svar #4 Dato: 09. Februar 2016, 23:21 »
Er fejlen periodisk eller permanent  , kommer fejlen ved selvtest når der sættes tænding på eller først når bilen kører     , jeg tror ikke den laver fejl på alle sensorer  det lyder næsten som det er noget andet    ,  det skal være fri for rust på anlægsfladen på baghjulene  hvis afstanden fra  føler til magnetring er for stor  laver den fejl   afstanden må ikke være mere end 1 -2 mm