Forfatter Emne: Død 407  (Læst 1250 gange)

renelund

  • Gæst
Død 407
« Dato: 16. Februar 2016, 16:59 »
Har en Peugeot 407 1,6 HDI fra 2006.
Fik skiftet turbo sidste år.
Motoren har siden vi købte den brugt (havde kørt 110.000) km den larmet lidt mere end andre. Meeeen larmen er taget til og værkstedet kunne ikke umiddelbart ikke finde fejlen uden at skulle skille det hele ad.
På motorvej døde motoren, mistede kraften(ikke som den gang turboen døde) men fadede ud og gik i stå.Og kunne ikke startes igen. Nu står den på værksted og de kan ikke finde fejlen.
Når man prøver at starte den kommer der nogle luftstød ud af luftfilteret......
Egr ventilen er afmonteret og blændet af ved turboskiftet.
Der har være nogle små udfald af træk kraften på et par sekunder,som gik væk igen.
Den melder fejl på gløderør, kan det have noget med det at gøre.
Håber at en af jer har et bud

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Død 407
« Svar #1 Dato: 16. Februar 2016, 17:19 »
Lav en kompressions test med en amp. tang og et scop. det tager 5 min. og så ved du om det er en el fejl eller en mekanisk fejl
Peugeot 207 RC

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Død 407
« Svar #2 Dato: 16. Februar 2016, 17:46 »
Har de set om tandrem er taktet? Kunne være hoppet. :-)
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.