Forfatter Emne: 308 instrumentræbræt "klapper sammen"  (Læst 1737 gange)

troley

  • Gæst
308 instrumentræbræt "klapper sammen"
« Dato: 28. Marts 2016, 10:11 »
Håber en eller flere kan hjælpe her.
Min 308 benzin model opfører sig underligt.
Den kan til tider finde på at alt strøm i bilen sitrer. Opleves som alt lys varierer et par volt i spændingen når speederen trædes ned. Og det er alt lys. Selv i handskerummet.
I går oplevede jeg (under et af disse anfald) af alle instrumenter satte ud under kørsel. Speedometer, omdrejningstæller, benzin- og temperaturmåler klappede helt i bund, for dernæst at virke... for så igen at klappe sammen... dette gentog sig ca 10 gange.

Er der nogle bud på hvor det knaser i elektronikken?

Splitcane

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 308 instrumentræbræt "klapper sammen"
« Svar #1 Dato: 28. Marts 2016, 17:53 »
Kondens i stikket til anhængertræk?

troley

  • Gæst
RE: 308 instrumentræbræt "klapper sammen"
« Svar #2 Dato: 28. Marts 2016, 18:27 »
Ikke noget dumt bud, faktisk.
Ville det også kunne få motoren til at variere i omdrejninger mens denne sitren står på?

Splitcane

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 308 instrumentræbræt "klapper sammen"
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2016, 19:56 »
Citér
troley skrev:
Ikke noget dumt bud, faktisk.
Ville det også kunne få motoren til at variere i omdrejninger mens denne sitren står på?


En af mine kammerater, havde en 307, som periodisk lyste op med alle lamper, og efterfølgende gik ud. Ventede han nogle minutter så kunne han starte den og køre videre.. Der kunne få ret lang tid mellem episoderne..

troley

  • Gæst
RE: 308 instrumentræbræt "klapper sammen"
« Svar #4 Dato: 15. April 2016, 11:47 »
Nu har jeg prøvet at tørre stikket ved anhængertrækket. Bilen kørte perfekt en uge. Men så begyndte den igen at levere ujævn strøm lige så snart speederen trykkes bare en smule ned.
Der kommer også en svingende lyd fra motoren, der indikerer, at omdrejningerne kører op og ned.

Er vi ude i en generator-fejl?

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 308 instrumentræbræt "klapper sammen"
« Svar #5 Dato: 15. April 2016, 16:52 »
For mig lyder det som om du selv har fundet fejlen ved anhængerstikket. Har du tjekket det igen?
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002