Forfatter Emne: En der kan fejludlæse omkring Aalborg?  (Læst 1307 gange)

Dmmm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
En der kan fejludlæse omkring Aalborg?
« Dato: 10. April 2016, 12:11 »
Nu smider jeg håndklædet i ringen og ofrer lidt godt til ganen hvis der er en der kan fejludlæse min 307 2.0 hdi.

Jeg bor ud mod Egense og arbejder i og omkring Aalborg så er der nogen i området der kan være behjælpelige en af de kommende dage må de gerne melde ind.

Jeg får ESP/ASR fejl når bilen kommer op i hastighed, den sletter sig selv hver gang bilen har været slukket og efter at have resettet bilen og kontrolleret alle sensorer fysisk, må jeg hellere finde ud af hvilken af de fire der er årsagen. Det er jo typisk at man skal få sådan en fejl når man er ved at klargøre til syn :o

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: En der kan fejludlæse omkring Aalborg?
« Svar #1 Dato: 10. April 2016, 13:58 »
PB sendt
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: En der kan fejludlæse omkring Aalborg?
« Svar #2 Dato: 10. April 2016, 22:44 »
Hvis din bil er før faceliftet i 2005 er det oftest rust bag de bagerste følere, det skubber føleren så langt væk fra magnetringen, at den ikke kan fange signalet.
Du kan tage hjulene af, og stikke hovedet ind over skiven, så kan du se føleren, der skal være omkring 1 mm afstand ind til magnetringen i hjullejet. Du kan skrue føleren af gennem en af hjulbolt hullerne, og selv om overfladen ser fuldstændig glat og fin ud, kan der sagtens ligge et lag rustskaller. Husk at give fladen en klat fedt inden monteringen af føleren igen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html