Forfatter Emne: ABS Ring  (Læst 1949 gange)

Daniel Stjerne

• Gæst
ABS Ring
« Dato: 21. Juni 2016, 17:49 »
Jeg har netop haft min Peugeot 407 SW fra 2007 hos mekaniker over et par omgange og fået skiftet hjulsensor på for- og baghjul i højre side, grundet at jeg har haft en fejlmelding der hedder ABS / ESP system fault. Fejlen kommer dog stadig og nu består den i at jeg kan mærke at ABS'en slår til med det samme jeg rører bremsen, og herefter kommer fejlmelding og systemet slår fra indtil bilen slukkes og tændes igen. Dette skete ikke før der blev skiftet hjulsensor, her kom fejlen med det samme bilen blev tændt.

Min mekaniker fortæller mig at det er en ABS Ring, han mener det er højre forhjul, men jeg føler mig dog efterhånden ikke overbevist af hans evne til at lokalisere fejlen korrekt. Dog tror jeg også det er en ABS ring, men fejlen kom først på denne måde efter han skiftede hjulsensor på højre baghjul, efter han havde skiftet foran skete der ingen ting, der slog ABS'en ikke til, men efter han skiftede sensor bag gjorde den. Er der nogen måde hvorpå man kan være sikker på dette?!

Herudover fortæller han mig at man ikke alene kan skifte en ABS ring, men at man skal skifte hele hjullejet, er dette korrekt?! Jeg har fået en pris der hedder 2200 for udskiftning, hvilket ikke skræmmer mig, men det skræmmer mig at betale 2200 for at finde ud af det alligevel ikke var der fejlen var.

Er der nogen der kan komme med input ville det være en stor hjælp.

Mvh Daniel

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: ABS Ring
« Svar #1 Dato: 21. Juni 2016, 18:09 »
Hvis du skriver hvor du er fra, så er der flere der kan hjælpe med at finde den rigtige fejl.
Lejet koster op mod 1200kr stykket og maks 1 time per side
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Daniel Stjerne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21. Juni 2016, 18:28 »
Hermed opdateret med bopæl..!

Daniel Stjerne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21. Juni 2016, 18:28 »
Hermed opdateret med bopæl..!
« Senest Redigeret: 21. Juni 2016, 18:40 af Daniel Stjerne »

Daniel Stjerne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Juni 2016, 18:39 »
Jeg kan se at man kan købe en ABS ring på diverse autodele hjemmesider, burde man så ikke kunne skifte den og ikke behøver at skifte hele hjullejet?!