Forfatter Emne: Konstant 12v  (Læst 1409 gange)

Lars8000

  • Gæst
Konstant 12v
« Dato: 07. Juli 2016, 09:52 »
Hej.
Nogen der ved om det er muligt at gøre 12v stikket i en ny 208 konstant.
Vil gerne kunne oplade diverse devices når bilen er slukket.

Lars

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstant 12v
« Svar #1 Dato: 07. Juli 2016, 13:22 »
Det er ikke bare muligt det er meget nemt, kræver bare lidt ledning, en pol søger og et relæ.
Bare husk, at når du holder stille og lader ipads og des lige, så sutter det virkelig strøm. Har startet flere biler i diverse køer på vej til Kroatien, fordi børnene har set dvd og ladet mobiler og computere, mens bilen har været slukket.
Alle kan få lort på skjorten.

Lars8000

  • Gæst
RE: Konstant 12v
« Svar #2 Dato: 07. Juli 2016, 17:01 »
Citér
Barbaren skrev:
Det er ikke bare muligt det er meget nemt, kræver bare lidt ledning, en pol søger og et relæ.
Bare husk, at når du holder stille og lader ipads og des lige, så sutter det virkelig strøm. Har startet flere biler i diverse køer på vej til Kroatien, fordi børnene har set dvd og ladet mobiler og computere, mens bilen har været slukket.



Det lyder da fedt at det er super nemt. Måske jeg kan få dig til at forklare hvordan?:):)
Er ikke helt skarp på elektronik;)
Den skal ikke kunne lade vildt meget op, men bare min iPad eller arbejdstelefon.
Havde ikke problemer på min Ford focus med at den tappede strømmen. Og iPad og iPhone, stopper vidst også med at oplade/bruge strøm når de er ladet helt op.

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstant 12v
« Svar #3 Dato: 07. Juli 2016, 23:24 »
Du kan faktisk bare finde den tykke ledning i tændingslåsen, den plejer at være rød, og så trække en ledning fra den til lighteren. Det er det du skal bruge pol søgeren til. Den ledning der får søgeren til at lyse uden tænding på, er den du skal bruge.
Så har du konstant strøm.
Alle kan få lort på skjorten.