Forfatter Emne: Udluftning af bremser Peugeot 206  (Læst 2363 gange)

TL

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Udluftning af bremser Peugeot 206
« Dato: 28. September 2016, 17:12 »
Hej i klubben.
Vi (min bror og jeg) ville hjælpe en søn med at montere nye bremseklodser + skiver bag. Vi afmonterede begge calipre, for at rense og smøre. Alt gik uden problemer, bortset fra da vi skulle udlufte. Beholderen var løbet tør for bremsevæske, og vi kunne ikke udlufte normalt, som om rørsystemet var stoppet.

Jeg læste at der skal en tester sætte til, for at åbne ABS pumpen. Vi har ingen tester og kender ingen der har en. For at løse problemet kørte vi bilen på lokalt værksted (ikke mærke). Det kostede kr. 725. Bilen blev afleveret til junior, men bremserne virkede ikke godt nok. Nyt besøg, denne gang hos Peugeot = kr. 2.200. Det blev voldsomt dyrt - værksteder kan ikke lide man selv laver bil.

Hvad er det der giver os problemet i en Peugeot. Jeg har læst at man skal have en Diagbox/PP2200 program med tilhørende kabler og tilsluttet en PC'er.  Vil det kunne løse problemet. Hvor kan man købe en sådan tester med tilhørende kabler - i dette forum nævnes et firma (proautotools.dk) hvor man IKKE skal købe.

PS: Jeg har indtil for få år siden kørt Fiat, men har nu en C4. I de minimun 15 forskellige Fiat biler har vi aldrig haft problemer med låst ABS blok/pumpe.

Kan nogen forklare problemet, og evt oplyse hvor man kan købe et testprogram.

mvh
TL / Herning

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Udluftning af bremser Peugeot 206
« Svar #1 Dato: 28. September 2016, 17:50 »
Hej!
ved ikke med udluftning på netop den model, men hvis du prøver at søge på pp2000 her på siden finder du svar på spm om tester..
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Udluftning af bremser Peugeot 206
« Svar #2 Dato: 28. September 2016, 17:52 »
ps
jeg er i Herning de fleste hverdage og har tester, du/i kan skrive en pb hvis det er aktielt
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Udluftning af bremser Peugeot 206
« Svar #3 Dato: 28. September 2016, 21:21 »
Problemet er når abs/esp blokken løber tør, så tager den kun luft med ind, her skal så åbnes for ventilen med tester.
Men det kan også gøres, hvis man har en beholder med tryk på og olie ad libitum der bliver skruet på bremsevæske beholderen, det åbner også for ventilen i blokken
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Udluftning af bremser Peugeot 206
« Svar #4 Dato: 29. September 2016, 12:33 »
Citér
TL skrev:
Hej i klubben.
Vi (min bror og jeg) ville hjælpe en søn med at montere nye bremseklodser + skiver bag. Vi afmonterede begge calipre, for at rense og smøre. Alt gik uden problemer, bortset fra da vi skulle udlufte. Beholderen var løbet tør for bremsevæske, og vi kunne ikke udlufte normalt, som om rørsystemet var stoppet.

Jeg læste at der skal en tester sætte til, for at åbne ABS pumpen. Vi har ingen tester og kender ingen der har en. For at løse problemet kørte vi bilen på lokalt værksted (ikke mærke). Det kostede kr. 725. Bilen blev afleveret til junior, men bremserne virkede ikke godt nok. Nyt besøg, denne gang hos Peugeot = kr. 2.200. Det blev voldsomt dyrt - værksteder kan ikke lide man selv laver bil.

Hvad er det der giver os problemet i en Peugeot. Jeg har læst at man skal have en Diagbox/PP2200 program med tilhørende kabler og tilsluttet en PC'er.  Vil det kunne løse problemet. Hvor kan man købe en sådan tester med tilhørende kabler - i dette forum nævnes et firma (proautotools.dk) hvor man IKKE skal købe.

PS: Jeg har indtil for få år siden kørt Fiat, men har nu en C4. I de minimun 15 forskellige Fiat biler har vi aldrig haft problemer med låst ABS blok/pumpe.

Kan nogen forklare problemet, og evt oplyse hvor man kan købe et testprogram.

mvh
TL / Herning


Man bliver IKKE udlært mekanikker med det udstyr. Men det KAN være en stor hjælp på PSA biler.

Jeg har skrevet den advarsel i den tråd du nævner. Og den skal tages seriøst.

Jeg har pt. muligvis en bedre/meget billigere løsning.. Så smid mig en besked med din mailadresse. Så tager vi det den vej.

Mvh Mikael ;)
« Senest Redigeret: 29. September 2016, 13:24 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online