Forfatter Emne: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207  (Læst 3514 gange)

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Dato: 05. November 2016, 16:37 »
Hejsa
Er der ikke nogen der gider kommentere min lidt uforståelige regning, da jeg selv synes den er lidt for stor i forhold til hvad Peugeot har lavet på min Peugeot 207 GT 2008, som skulle til et 5+ eftersyn, der jo koster 1398,- incl. olifilter samt motorolie.

Da de er i gang med service ringer de til mig, og fortæller, kileremmen bør skiftes, udstødningens 3 ophæng hænger ikke fast, bremsevædske skal skiftes, tændrør ligeledes, og sidst luftfilter. Dette siger jeg ja til, men bliver rigtig overrasket over deres tidsforbrug, på disse nævnte opgaver. Jeg kan heller ikke forklare hvorfor der optræder olie 2 gange på regningen.

.......meget gerne lidt kommentarer på dette

[/URL][/img]

[/URL] [/img]

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #1 Dato: 05. November 2016, 21:22 »
Ja regningen er godt nok løbet op, det kan ses. Umiddelbart synes jeg ikke deres tidsforbrug er helt hen i skoven. Dog er der et par småting:
De to gange olie, det forstår jeg sgi ikke.
Har du bedt dem om at lave en servicerens??
Hvis vi regner i runde tal og trækker godt 700 ud for det ekstra olie, så har du givet ca 3600 for at få lavet de ekstra ting. Det skal man nok forvente på et aut værksted.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #2 Dato: 05. November 2016, 22:28 »
Jeg har ikke bedt om additiver, da jeg selv har tilført både additiver til turbo samt alm rens for et par uger siden.

Sjovt nok så havde min tidligere 207 samme problem med 2-3 ophæng der var knækket, som jeg ved den lokale landsbymekaniker betalt 50kr for at få svejst, og jeg stod og ventede, da han var færdig 12 minutter efter.

Jeg kender ikke deres timepris, men syns at næsten, eller een time om at svejse 3 stk ophæng, godt nok er meget, men du har nok ret....det er hvad man må forvente på et Peugeot værksted.

Jeg kan heller ik se på hvilken måde de har brugt 2 gange olie på.

Til sidst, så er jeg næsten sikker på at den omtalte pris, med dens indhold, nok ville ha ligget i nærheden af 3500-3700kr hvis jeg havde benyttet min sædvanlige værksted.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #3 Dato: 05. November 2016, 22:55 »
Citér
stratocaster skrev:
Hejsa
Er der ikke nogen der gider kommentere min lidt uforståelige regning, da jeg selv synes den er lidt for stor i forhold til hvad Peugeot har lavet på min Peugeot 207 GT 2008, som skulle til et 5+ eftersyn, der jo koster 1398,- incl. olifilter samt motorolie.

Da de er i gang med service ringer de til mig, og fortæller, kileremmen bør skiftes, udstødningens 3 ophæng hænger ikke fast, bremsevædske skal skiftes, tændrør ligeledes, og sidst luftfilter. Dette siger jeg ja til, men bliver rigtig overrasket over deres tidsforbrug, på disse nævnte opgaver. Jeg kan heller ikke forklare hvorfor der optræder olie 2 gange på regningen.

.......meget gerne lidt kommentarer på dette


Der er ikke anført de 1398,- for serviceeftersyn, nærmere det halve, så måske olien blot er udspecificeret.

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #4 Dato: 05. November 2016, 23:12 »
Det jeg kan regne ud til at være serviceeftersynet til de 1398kr er
(Værkstedsløn 632,50 + oliefilter 136,50 + pakning 11,81 + service + motorolie Total 340,16  = 814,97kr plus 25% moms = 1401 kr.

Så det jeg ikke kan forstå er de 578 eller 715 incl moms for Olie Total 5w30

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #5 Dato: 06. November 2016, 08:54 »
Giv dem et kald og bed værkføreren gennemgå regningen med dig - evt. mød op og tag en snak med værkføreren - så er mekanikeren, som udførte arbejdet tæt på, hvis noget kræver en uddybning

VH
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #6 Dato: 06. November 2016, 11:41 »

Når min Peugeot er til service får den også servicerens, også selvom jeg ikke har bedt om det. Jeg giver den også en dunk ind i mellem når jeg tanker.

Det er umuligt at læse sig til en timepris, men Peugeot tager cirka en tusse i timen inkl. moms.

Det med olien tror jeg bestemt er en fejl. Og du har sikkert helt ret i at på et uautoriseret værksted ville regningen have været omkring 3500,-

Håber du kan bruge mit input
Mvh.

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #7 Dato: 06. November 2016, 13:01 »
Tak skal ha' for jeres input. Jeg vil selvfølgelig kontakte Peugeot mandag, og bede dem om at gå regningen igennem med mig. Forhåbentlig kan jeg få regningen 700kr ned pga. olie der optræder 2 gange.


stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #8 Dato: 07. November 2016, 12:47 »
....syns lige jeg skulle gi' tråden en værdig afslutning. Jeg kontaktede Peugeot idag, og de kunne godt se at de havde bogført 2gange olie. Jwg havde ikke bedt om additiver, så det blev pillet af regningen, således jeg skal betale 4893kr istedet for de hersens 5700kr.

Tak for hjælpen.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #9 Dato: 07. November 2016, 20:36 »
Dejligt at der kom en fornuftig løsning.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Lidt stor regning for Peugeot 5+ service på Peugeot 207
« Svar #10 Dato: 07. November 2016, 21:13 »

Fornuftig løsning og god stil at du ikke skulle betale for servicerens :)
Mvh.