Forfatter Emne: Kodning af dyser  (Læst 5744 gange)

MMM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Kodning af dyser
« Dato: 06. December 2016, 16:44 »
Hej,

Er der nogle, der har en guide til, hvordan man koder dyserne på en Peugeot via en peugeot tester?

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #1 Dato: 06. December 2016, 16:59 »
Hvis du vil have et brugbart svar, så vil oplysninger om model, motor og årgang være rart.

Også om hvilken tester.. Diagbox eller pp2000.

Det er ikke samme fremgangs måde for alle modeller/ testere ;)
« Senest Redigeret: 06. December 2016, 17:00 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

MMM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #2 Dato: 06. December 2016, 23:35 »
Der er tale om en Peugeot 307 st. 2.0 HDI fra 2005.

Min storebror har testeren, og jeg er rimelig sikker på, at det er Diagbox han har.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #3 Dato: 07. December 2016, 05:47 »
Citér
MMM skrev:
Der er tale om en Peugeot 307 st. 2.0 HDI fra 2005.

Min storebror har testeren, og jeg er rimelig sikker på, at det er Diagbox han har.


Ja det skal nok passe.. Men da bilen er fra 2005, så er det ret sikkert pp2000 du skal have vejledningen til.

Diagbox eller pp2000 afhænger af bilens alder. Det foregår med samme fysiske tester, men fremgangsmåden i programmerne meget forskellige.  

Jeg kan desværre ikke lige huske vejen ind til dysekodning i pp2000, sådan på stående fod. Men det kan andre måske huske ;)
« Senest Redigeret: 07. December 2016, 05:49 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

MMM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #4 Dato: 07. December 2016, 08:33 »
Jeg kan godt få skaffet pp2000, så hvis nogen har en guide, så er det velkomment.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Kodning af dyser
« Svar #5 Dato: 07. December 2016, 12:15 »
det skulle ikke være nogle muligheder for kodning af dyseren,  hvis det er en 136hp.
hvis det er en 110 eller 90 hp så er det muligt alt efter dyse klassen og mærke
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Stig 307

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #6 Dato: 09. December 2016, 13:23 »
Citér
pug407aut skrev:
det skulle ikke være nogle muligheder for kodning af dyseren,  hvis det er en 136hp.
hvis det er en 110 eller 90 hp så er det muligt alt efter dyse klassen og mærke


Undskyld jeg stjæler tråden, lover at give den tilbage igen ;)

Skal en 136hp ikke kodes eller finder den selv ud af det?

Kan se en 136hk kan køre alle klasser

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #7 Dato: 09. December 2016, 15:23 »
Som jeg husker det så skal 136hk ikke kodes da den har en Siemens styring og set kun er Bosch man skal kode.. det der på 136hk skal eller kan kodes er hvilken klasse dysen er
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Kodning af dyser
« Svar #8 Dato: 09. December 2016, 22:25 »
Citér
Stig 307 skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Kan se en 136hk kan køre alle klasser

Som udgangspunkt så kan den ikke, men det er muligt at gå en klasse op, fx din som nok køre med en klasse 4 dyse her vil det ikke være noget problem at bruge klasse 5 dyser, aldrig nedgradere i klasseren
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

MMM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #9 Dato: 10. December 2016, 13:15 »
Min har fået skiftet dyser fra klasse 4 til 5. Vil det sige,  at den ikke skal kodes? Problemet med den er at den godt kan starte og køre, men mangler trækkraft. Jeg troede at det muligvis var fordi de skulle kodes, men det er måske ikke derfor?

Desuden får jeg nu meddelelsen "Depollution system faulty" og motorlampen er tændt.

Udover at have skiftet dyserne så har jeg også skiftet dieselpumpen.

Nogen der ved, hvad der kan være galt?

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #10 Dato: 10. December 2016, 14:36 »
Få dem kodet til klasse 5, de kan sagtens køre som klasse 4 men det er bedre at kode en 5 som en 5
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

MMM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #11 Dato: 10. December 2016, 14:52 »
Okay, men kan den manglende trækkraft skyldes at de ikke er kodet?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Kodning af dyser
« Svar #12 Dato: 10. December 2016, 19:58 »
Kode 4 og kode 5 dyseren skal ikke kodes og de kan ikke kodes
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

MMM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kodning af dyser
« Svar #13 Dato: 10. December 2016, 20:19 »
Ja okay. Noget bud på, hvad den manglende trækkraft skyldes?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Kodning af dyser
« Svar #14 Dato: 10. December 2016, 23:23 »
Citér
MMM skrev:
Ja okay. Noget bud på, hvad den manglende trækkraft skyldes?

Du må have lavet nogle parametermålinger med testeren, for at se om værdierne er som de burde
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L