Forfatter Emne: Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en MI16!?!  (Læst 3432 gange)

vabbes

• Gæst
Hej.

Jeg ligger og futter rundt i en Mazda 323 1.3i, og vil nu ha´ mig en MI16.

Er der nogen der ved hvad jeg skal være særlig opmærksom på ved køb af sådan én?

F.eks. årgang, ophæng, gearkasse, motor, div. sliddele, rust osv.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig videre i min søgen.

Mvh, Vabbes.

Mi16 Kompressor

• Gæst
RE: Hmm
« Svar #1 Dato: 24. Januar 2005, 14:49 »
Jeg vil sige efter at have købt to af slagsen at du ikke behøver kigge efter andet end det sædvanlige. Mislyde, rust osv. Jeg har ikke haft de store overraskelser og har aldrig haft problemer med motoren. Men det kan da være der findes andre i det danske der er blevet negativt overrasket. Men skal det være sjovt så køb istedet en 309 GTI samme motor bare i en 900 kilos bil. Så kan du sagtens trække fra de andre Miér.

Mvh Kim

Christian

• Gæst
RE: Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en MI16!?!
« Svar #2 Dato: 24. Januar 2005, 16:27 »
Bagbroen kan godt være slidt, kig efter om den hænger eller laver knirke lyde..

er der soltag i, så tjek at dette virker, det går i stykker på mange...

Og så er det elektriske lidt drilsk, tjek el-ruderne, det er selvfølgelig noget man selv kan lave.

Men det er dejlig bil... Trækker rigtig godt...

har selv haft tre af slagsen...

De kommer nemt til at yde 180 Hk, ved lidt pilleri... :-)

vabbes

• Gæst
RE: Tak for det.
« Svar #3 Dato: 25. Januar 2005, 19:21 »
Tak for svarene, begge to. Det hjalp en del. Så nu skal jeg bare ha´ solgt min Mazda og snakket med forsikringsselskabet. (de skal nok se rødt).

Og så er det bare ud og få fat i én:-)

Til Christian: Fed dyt:-)

vabbes

• Gæst
RE: UPS.
« Svar #4 Dato: 25. Januar 2005, 19:23 »
Også lige et fedt håndtegn til Kimmer for din fede bil:-)

Mi16 Kompressor

• Gæst
RE: Nåå ja
« Svar #5 Dato: 28. Januar 2005, 11:35 »
Hehe tak ;-) Lige en anden kedlig ting. Som nok nærmere er rettet mod alle brugte biler. Find ud af om den er utæt ved ruderne, varmeapperatet (så lugter det underligt af kølervæske i bilen) og om der i det hele taget trænger vand ind ved inderskærmene m.m. Prøv at hiv bagsædet ud og mærk om det er fugtig. Det er en træls månede at finde ud af ens bil er utæt (hvilket min er) og kan du ikke lave det selv kan du nemt smide 5000 efter vand-projektet :-( :(