Forfatter Emne: Baksensorer og fast trækkrog ?  (Læst 4313 gange)

Morten Svendsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Baksensorer og fast trækkrog ?
« Dato: 26. Januar 2017, 16:43 »
Giver baksensorer og fast trækkrog problemer ? Får en ny 208 her sidst i februar, og den skal have træk på. Pga de syge priser forhandlerne tager for montage af træk, laver jeg det selv og køber trækket gennem rameder.dk . Der er 2 typer fra Westfalia, et fast og et aftageligt, de kan imidlertid ikke svare på om det faste træk vil forstyrre baksensorerne når der ikke er noget på krogen. Er der nogen, der har erfaringer hermed ?
Med venlig hilsen
Morten Svendsen
2017 208 BlueHDI Desire Sky
2009 FIAT Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic
1971 Alfa Romeo 1300 Spider junior
1966 Alfa Romeo Sprint GT 1300 junior

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #1 Dato: 26. Januar 2017, 17:47 »
Kan ikke svare dig. Men kan sige at jeg kunne aldrig drømme om at montere et træk med fast krog, og da slet ikke på en sprit ny bil. ;) den krog skal bare VÆK når den ikke bruges.
Prisforskellen er vel egentlig heller ikke så vanvittig.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #2 Dato: 26. Januar 2017, 19:56 »
Citér
Ole S skrev:
Kan ikke svare dig. Men kan sige at jeg kunne aldrig drømme om at montere et træk med fast krog, og da slet ikke på en sprit ny bil. ;) den krog skal bare VÆK når den ikke bruges.
Prisforskellen er vel egentlig heller ikke så vanvittig.


Hvorfor svare du altid på et spørgsmål, som du ikke giver et svar på men svare noget helt andet. :)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #3 Dato: 26. Januar 2017, 20:00 »
Citér
Morten Svendsen skrev:
Giver baksensorer og fast trækkrog problemer ? Får en ny 208 her sidst i februar, og den skal have træk på. Pga de syge priser forhandlerne tager for montage af træk, laver jeg det selv og køber trækket gennem rameder.dk . Der er 2 typer fra Westfalia, et fast og et aftageligt, de kan imidlertid ikke svare på om det faste træk vil forstyrre baksensorerne når der ikke er noget på krogen. Er der nogen, der har erfaringer hermed ?

Hvis de 2 midterste sensorer er 25 cm fra midt af kofangeren (ikke under 25 cm) så giver det ikke nogle problemer.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Morten Svendsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #4 Dato: 26. Januar 2017, 20:27 »
OK, tak, jeg må lige se hvor langt de sidder fra hinanden. Prisforskellen er ikke stor, men jeg synes man har en tendens til at lade det aftagelige sidde på bilen. Det er jo meget rart til at tage små parkeringsskader bagfra.
Med venlig hilsen
Morten Svendsen
2017 208 BlueHDI Desire Sky
2009 FIAT Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic
1971 Alfa Romeo 1300 Spider junior
1966 Alfa Romeo Sprint GT 1300 junior

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #5 Dato: 26. Januar 2017, 21:52 »
Jeg monterede et fabriksnyt Bosal aftageligt træk på min forrige bil, og har altid været god til at tage det af, da den dækkede nummerpladen, det var i det hele taget ikke brugt særlig meget, kun til en lille trailer en gang imellem, alligevel sagde synsmanden efter 6-7 år at nu var det sidste gang det træk blev godkendt, da der var for meget slør i mekanismen.
Hvis du skal have et virkelig kvalitets aftageligt træk, koster det en del mere end et fast træk.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #6 Dato: 26. Januar 2017, 21:59 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
Ole S skrev:
Kan ikke svare dig. Men kan sige at jeg kunne aldrig drømme om at montere et træk med fast krog, og da slet ikke på en sprit ny bil. ;) den krog skal bare VÆK når den ikke bruges.
Prisforskellen er vel egentlig heller ikke så vanvittig.


Hvorfor svare du altid på et spørgsmål, som du ikke giver et svar på men svare noget helt andet. :)


Det ved jeg ikke om jeg ALTID gør, et forum er vel til for at dele viden OG meninger. Men jeg undskylder da, hvis jeg træder dig over tæerne Så er det jo godt vi har dig, som nærmest altid svarer korrekt og fejlfrit. (Lige på nær noget med en automat gearkasse) ;)

Du kan bare skrive pm, hvis det er, så vi ikke ødelægger mandens tråd mere.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #7 Dato: 26. Januar 2017, 22:30 »
Citér
Ole S skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Citér
Ole S skrev:
Kan ikke svare dig. Men kan sige at jeg kunne aldrig drømme om at montere et træk med fast krog, og da slet ikke på en sprit ny bil. ;) den krog skal bare VÆK når den ikke bruges.
Prisforskellen er vel egentlig heller ikke så vanvittig.


Hvorfor svare du altid på et spørgsmål, som du ikke giver et svar på men svare noget helt andet. :)


Det ved jeg ikke om jeg ALTID gør, et forum er vel til for at dele viden OG meninger. Men jeg undskylder da, hvis jeg træder dig over tæerne Så er det jo godt vi har dig, som nærmest altid svarer korrekt og fejlfrit. (Lige på nær noget med en automat gearkasse) ;)

Du kan bare skrive pm, hvis det er, så vi ikke ødelægger mandens tråd mere.

Det var som kun venligt ment
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Morten Svendsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #8 Dato: 26. Januar 2017, 22:39 »
Et fast Westfalia med elektronikboks koster 1971 kr, et aftageligt 2790 kr hos www.rameder.dk , så forskellen er ikke så stor. Her ses dog stadig lidt af "stellet"når krogen er demonteret, det generer mig lidt ...
Med venlig hilsen
Morten Svendsen
2017 208 BlueHDI Desire Sky
2009 FIAT Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic
1971 Alfa Romeo 1300 Spider junior
1966 Alfa Romeo Sprint GT 1300 junior

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #9 Dato: 26. Januar 2017, 22:46 »
Citér
Morten Svendsen skrev:
Et fast Westfalia med elektronikboks koster 1971 kr, et aftageligt 2790 kr hos www.rameder.dk , så forskellen er ikke så stor. Her ses dog stadig lidt af "stellet"når krogen er demonteret, det generer mig lidt ...


Jeg forstår godt er du lidt ærgerlig over at det hele ikke er væk, jeg havde dog stadig valgt det aftagelige, Westfalia, er vist et af de bedre såvidt jeg husker. Prisen synes jeg absolut ikke der er noget at udsætte på.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Morten Svendsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #10 Dato: 26. Januar 2017, 23:12 »
Westfalia var originalmonteret på vores tidligere Multivan og fungerede upåklageligt i 10 år, selv overfladebehandlingen var OK. Jeg synes ofte træk blot har fået en gang hattelak, de begynder hurtigt at ruste.  
Med venlig hilsen
Morten Svendsen
2017 208 BlueHDI Desire Sky
2009 FIAT Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic
1971 Alfa Romeo 1300 Spider junior
1966 Alfa Romeo Sprint GT 1300 junior

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #11 Dato: 27. Januar 2017, 19:29 »
Mener også bmw bruger dem som original.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Jakob P

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Baksensorer og fast trækkrog ?
« Svar #12 Dato: 28. Januar 2017, 17:00 »
Originale p-sensore plejer at fungere sammen med et fast træk, der er dog ingen garantier for at det kommer til at virke.
Westfalia er absolut noget af det bedste træk du kan få, specielt deres aftagelige krog med lodret montering spiller.
Med hensyn til ledningsnettet så køb et originalt hos Peugeot, det passer med garanti og skulle der opstå nogle problemer er du bedre stillet rent garanti mæssigt.
Også slukker p-sensorne når stikket fra traileren eller lygtebommen bliver sat i stikdåseni med det orig ledningsnet, så sensorne ikke bipper af traileren eller cyklen
406 TS4 st.car