Forfatter Emne: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005  (Læst 4150 gange)

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Dato: 28. April 2017, 21:02 »
Jeg har en "P1351 , forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene" fejl og relæet klikker men når jeg måler Ohm fra relæsoklen pin 1,2,6 eller 7 til stel så er der Kohm modstand og ikke 1-2Ohm som forventet, dette gælder for alle 4 gløderør.

Der er stel og +12V på pin 4 og 5, jeg kan ikke huske hvilken der er hvad.

Er det sandsynligt at alle 4 gløderør er døde ?

Sidder der et stik undervejs som muligvis kunne være pillet fra hinanden (med de 4 ledninger til hver sit gløderør) ?

Nogen råd ?
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Svar #1 Dato: 28. April 2017, 21:48 »
når du måler gløderørene så skal de være på ca 0.6
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
RE: Stik/Samling imellem relæ og gløderør ?
« Svar #2 Dato: 28. April 2017, 23:34 »
Skal gløderørerne være 0,6Ohm når der ikke løber strøm i dem ?

Mit problem r at når jeg måler fra pin 1,2,6 eller 7 i relæsoklen til stel, så er der "afbrudt" på dem alle 4, jeg måler mange kOhm.

Jeg forventer at 1 eller måske 2 af gløderørene er "afbrudt" men jeg ville ikke forvente at de alle 4 er det, derfor tænkte jeg om der måske var en stik samling et eller andet sted undervejs hen til glødererene ?

Jeg har prøvet med en alm forlygtepære fra +12V til pin 1, 2, 6 og 7, her skulle der komme rimeligt lys i oæren men ikke fuldt lys, sådan har jeg før testet gløderør med held.

Jeg kigger mere på det imorgen, så må jeg have målt forbindelsen fra relæsoklen til et af gløderørene hvis de er til at komme til.
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.505
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Svar #3 Dato: 29. April 2017, 09:44 »
Nu ved jeg ikke hvad der normalt er tilsluttet pin 1-2-6 og 7, men hvis det er gløderørene, og de stadig er tilsluttet relæet, skal du kunne måle meget lille modstand, de 0,6 ohm nævnt er nok meget rigtigt.
Nu kunne du så måle direkte mellem gløderørene og topstykket for at udelukke ledningsfejl.
Hvis de nævnte numre derimod er forsyningen af relæet, skulle du kunne måle fuld gennemgang til + på batteriet.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Svar #4 Dato: 29. April 2017, 11:00 »
Der sidder et stik lige ved tandremsdækslet ind imod kabinen.

Jeg har checket det, det er samlet og jeg har kontrolleret forbindelsen imellem Pin 2, der er til gløderør 1, der er ca 0 Ohm så jeg forventer at der også er forbindelse til de andre gløderør.

Jeg har prøvet at sætte 12V på henholdsvis pin 1, 2, 6 og 7 i relæsoklen igennem en forlygtepære (55-60W) så der burde komme rimeligt meget lys i den, før det har jeg målt stor modstand fra pins til stel.

Konklusionen er at alle 4 gløderør er afbrudt, det lyder dog ikke særligt sandsynligt i mine ører.

Bilen har gået 270.000km.

Jeg har fundet benforbindelserne her:
http://www.peugeotforums.com/forums/407-41/fault-code-p1351-glows-relay-151138/index2.html
« Senest Redigeret: 29. April 2017, 11:01 af 12345pj »
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
RE: Kan man køre FAP tvungen regenerering med defekte gløderør
« Svar #5 Dato: 29. April 2017, 11:11 »
Ved i om man kan køre en tvungen FAP regenerering med defekte gløderør ?

Jeg bruger Diagbox 7.62 og den siger at der ikke må være fejl i motorstyringen (og det er der jo, P1351).
Når jeg forsøger at køre en regenerering så vil den ikke køre den, selvom temperatur, fuel level  osv er ok.

Kan det passe at man ikke mere kan lave en regenerering imens man kører ?
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Svar #6 Dato: 29. April 2017, 14:32 »
Citér
12345pj skrev:
Ved i om man kan køre en tvungen FAP regenerering med defekte gløderør ?

Jeg bruger Diagbox 7.62 og den siger at der ikke må være fejl i motorstyringen (og det er der jo, P1351).
Når jeg forsøger at køre en regenerering så vil den ikke køre den, selvom temperatur, fuel level  osv er ok.

Kan det passe at man ikke mere kan lave en regenerering imens man kører ?

Du kan ikke lave en tvungen regen med fejl i motorstyringen.
P1351 er fejl på gløderør, eller kabel mellem gløderør og udgangen på relæ, og ikke fejl på selve relæet eller forsyning af det, her mener jeg koden vil være P1350.

Og ja alle 4 gløderør kan godt være defekte samme tid, det er faktisk helt normalt at alle 4 er defekte
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
RE: Problemet løst ?
« Svar #7 Dato: 29. April 2017, 19:43 »
Jamen det er også helt sikkert at alle 4 gløderør er deffekte og da jeg ikke kunne køre en regenerering af filteret valgte jeg at lade som om filteret er skiftet, det virker perfekt indtil videre, så må vi se, den har kørt >160.000 siden filter skift men jeg har længe haft en fejl på additiv ECU og tankdæksel føleren.
Der er masser af additiv på tanken så jeg har "nulstillet" filteret.

Er der noget med at de sidder ekstremt godt fast så man ødelægger gevind osv når man tager afmonterer dem ?

Tak for hjælpen til alle der har givet en hånd.
« Senest Redigeret: 29. April 2017, 19:44 af 12345pj »
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Svar #8 Dato: 29. April 2017, 20:43 »
De kan godt sidde rigtig godt fast, det skal gerne være med varm motor og stor forsigtighed de tages ud ;)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Svar #9 Dato: 29. April 2017, 22:45 »
Ja sådan har det også været på de andre diesel biler jeg har haft så jeg tror jeg lader dem sidde lidt endnu.
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.