Forfatter Emne: Klimakompressor styring  (Læst 1453 gange)

Brammer

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Klimakompressor styring
« Dato: 10. Juni 2017, 12:41 »
Hej alle.

Jeg har importeret en 407sw 2.0 hdi platinium

Jeg har problemer med klima som ikke køler. Jeg har fået kontrolleret kølemiddel og der er 625 g på den. Koblingen slår til og fra som den skal. Diagbox siger fejl på styring af variabel volume på kompressor.

Hvad skal der være af signal på det 2 benede stik i enden af kompressoren? Jeg går ud fra at det er signalet til kompressoren den er gal med.

Der er også fejl på fugtighedssensoren i kabinen. Hvordan får jeg den ud? Skal handskerummet ud eller listen over handskerummet bare klipses af? Jeg vil jo ikke ødelægge noget.

Reg nr BL 86 371


På forhånd tak

John

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Klimakompressor styring
« Svar #1 Dato: 11. Juni 2017, 21:19 »
Citér
Brammer skrev:
Hej alle.

Jeg har importeret en 407sw 2.0 hdi platinium

Jeg har problemer med klima som ikke køler. Jeg har fået kontrolleret kølemiddel og der er 625 g på den. Koblingen slår til og fra som den skal. Diagbox siger fejl på styring af variabel volume på kompressor.

Hvad skal der være af signal på det 2 benede stik i enden af kompressoren? Jeg går ud fra at det er signalet til kompressoren den er gal med.

Der er også fejl på fugtighedssensoren i kabinen. Hvordan får jeg den ud? Skal handskerummet ud eller listen over handskerummet bare klipses af? Jeg vil jo ikke ødelægge noget.

Reg nr BL 86 371


På forhånd tak

John


Det 2 benet stik plejer bare at være en plus og stel til magnetkoblingen.

Men hvis koblingen slår til, så glem den som problemet. Det er mest sandsynligt, at fugtighedssensoren laver problemet når der meldes fejl på denne ???

For var der hverken tryk eller væske på anlægget, så ville koblingen slet ikke slå til.. For at beskytte det..
« Senest Redigeret: 11. Juni 2017, 21:24 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online