Forfatter Emne: Moment tilspænding  (Læst 9253 gange)

Lassen20

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Moment tilspænding
« Dato: 30. Juni 2017, 13:45 »
Hej har en Peugeot 208 med 17 alufælge. Hvilket moment skal de spændes med?
Pfh tak

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.052
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Moment tilspænding
« Svar #1 Dato: 30. Juni 2017, 15:30 »
120 NM
.. siger min dækmand ;-)
mvh
« Senest Redigeret: 30. Juni 2017, 15:31 af superpjok »
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Moment tilspænding
« Svar #2 Dato: 30. Juni 2017, 20:08 »
Peugeot siger 100 Nm.
Peugeot 207 RC

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Moment tilspænding
« Svar #3 Dato: 30. Juni 2017, 23:57 »
Hvordan pokker har du fået plads til 17 alu-fælge på din bil. Jeg har sgu prøvet, men kan kun mosle 4 stk + reservehjul på min :):):) (Sorry - Kunne altså ik' la' være) Hvor jeg har arbejdet brugte vi altid overordnet 100 Nm til stålfælge og ca. 115 Nm til alu fælge. Så kan der være fælg typer der kræver specielt moment og tit også specielle bolte. Men det må man så finde ud af hvis man har mistanke om det. F.Eks. hvis man har købt brugte fælge.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Moment tilspænding
« Svar #4 Dato: 01. Juli 2017, 12:42 »
Vi bruger også 120Nm på stål og alu, varebiler dem spænder vi med 150-180Nm medmindre der kræves mere
Og det er pga af den mængde hjul vi montere i sæsonerne
Og alle hjul bliver spændt til med luftnøgle, og spændt i moment med momentnøgle bagefter, og det er kun fordi at momenttoppe ikke kan holde til vores forbrug

Og så er der selvfølgelig lastbileren, dem spænder vi med 600-800Nm
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L