Forfatter Emne: 407 Baglygte problem  (Læst 2072 gange)

Popeyejunior

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
407 Baglygte problem
« Dato: 09. Juli 2017, 20:02 »
Hejsa
Jeg får en del alarmer om defekte pære og har sporet det til bagenden.
Jeg kan se at stikkene til baglygterne har været meget varme ved stelforbindelsen og det lykkedes mig at rive stel-ledningen ud på den ene. Ledning var helt sprød af varme. En loddekolbe og lidt ekstra ledning fixede det, men stadigt ustabilt med alarmer.
Er det muligt at få fat i nogle nye stik med løse crimp-stik til, eller skal man ud i et helt ledningsnet?
(407´er fra 2007)

Hilsen Popeye
407SW st.car 2.2 triptonic 2005

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 Baglygte problem
« Svar #1 Dato: 10. Juli 2017, 08:14 »
Du kan godt få et nyt stik ved peugeot.
Men jeg mener også at det er til at få et forlængerkabel med stik på
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KlausBJ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Greve
RE: 407 Baglygte problem
« Svar #2 Dato: 14. Februar 2018, 08:00 »
Tricket er at forsyne baglygterne med hver sin ekstra stelforbindelse. Den oprindelige er for tynd, så den giver før eller siden falske alarmer for sprungne pærer.
Man kan slippe for alarmerne ved at forbedre den ene lygte, men det varer som regel ikke længe, før den anden får samme problem, så jeg vil anbefale at klare begge 2 med det samme.

Jeg har boret et hul i den metalbane, som går videre fra det 4. ben, som er stel - man kan kende det på, at det er farvet let brunt i det hvide stik, fordi det bliver for varmt - og sat en skrue i med en kabelsko, som er forbundet til bilens stel med en tilsvarende kabelsko i den modsatte ende.

Jeg har for resten også udskiftet stort set alle pærer bagi med LED-pærer, som har for lavt forbrug, så systemet også tror, pærerne er sprunget.
Det kan man fikse med en 5W, 270 ohm modstand; så virker alt igen. Det man normalt bruger (og som er indbygget i "CAN-bus safe" LED-pærer) er 6-7 ohm, som giver et ret stort forbrug og genererer en del varme. 270 ohm på tværs bruger kun lige nok til at få systemet til at acceptere det sammen med en LED-pære - så hvis LED-pærer springer, får man sin alarm igen, men så længe pæren virker, har man fred for alarmerne. Så sparer man på strømforbruget OG har pærer, som holder stort set evigt. Win-win!
Peugeot 508 GT (2.2 HDi) 2011
Peugeot 307 CC 2.0 HDi 2008