Forfatter Emne: "Risk of particle filter blockage" og evt. køb af PP  (Læst 2195 gange)

Sgretar

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
"Risk of particle filter blockage" og evt. køb af PP
« Dato: 05. August 2017, 01:32 »
Hej,

Jeg har et problem med med min Peugeot 407 og "Risk of particle filter blockage".

Jeg tror ikke det er selve filteret, da det er relativt nyt, og efter at have læst alt jeg kan finde om problemet, kan jeg se at det kan skyldes alt fra diverse sensorer (diff pres, temp, diesel låget(!)) til gløderør, vil jeg gerne have den testet...

Jeg har lige jordet baglygte på grund af en fejl besked, så der er nogle problemer med elektronikken...


Nu kender jeg ikke nogen der har Peugeot Planet, så jeg overvejer om jeg skal købe... Jeg har set det billigt på Ali og Ebay, men ved ikke om det er legit når det er så billigt...

Derfor ville jeg høre om i ved hvor meget værkstederne tager for at teste med PP (vil selv lave det), eller om der er nogen i Sønderborg området der har en.

Hvis ikke, så må i gerne sende et link til en billig tester i ved virker :)
« Senest Redigeret: 05. August 2017, 01:33 af Sgretar »

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: "Risk of particle filter blockage" og evt. køb af PP
« Svar #1 Dato: 05. August 2017, 08:05 »
En tester af nyeste model (rev C) koster pt. ca 700 kr inkl. porto fra Frankrig.
(Den holder hvad den lover)

De fås også billigere, men dem har jeg "dyb respekt" for.

Du får nok ikke en pris for en test hos Peugeot. Timeforbruget skal jo også afregnes.. Men det koster meget hurtigt det samme som egen tester.

Men forvent ikke at en diagbox/lexia/pp2000 tester løser alle problemer, sådan vupti. De er effektive NÅR man har lært at bruge den. Men de er ikke ligefrem "brugervenlige" ;)

Kom på en mail, og du får et par link.

Mvh Mikael ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online