Forfatter Emne: Rens af tilsodning af ventiler mm.  (Læst 6948 gange)

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Svar #15 Dato: 24. September 2017, 20:44 »

Du stjæler hare løs ;)

VTI er ikke en Prince (THP), det står for turbo High pressure. En VTI er en sugemotor
Mvh.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Svar #16 Dato: 24. September 2017, 21:50 »
Jeg vil stadig komme med den påstand at en VTI er magen til en THP bare uden turbo, eller egentlig er en THP vel en VTI med turbo, da den vist kom først.
Reservedelsnumrene er ikke helt identiske, men hvis man i 5 sekunder ser et billede af knastkæde arrangementet for begge motorer, skal man være noget skarp for at se forskel.
Til Stratocaster:
Jeg kan ikke få lov til at uploade billeder til min billedhost i øjeblikket, ellers havde jeg vist et billede med alle reservedelsnumre, så kunne du plukke lige de dele du skulle bruge.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Svar #17 Dato: 24. September 2017, 21:58 »
Citér
Holt skrev:
Jeg vil stadig komme med den påstand at en VTI er magen til en THP bare uden turbo, eller egentlig er en THP vel en VTI med turbo, da den vist kom først.
Reservedelsnumrene er ikke helt identiske, men hvis man i 5 sekunder ser et billede af knastkæde arrangementet for begge motorer, skal man være noget skarp for at se forskel.
Til Stratocaster:
Jeg kan ikke få lov til at uploade billeder til min billedhost i øjeblikket, ellers havde jeg vist et billede med alle reservedelsnumre, så kunne du plukke lige de dele du skulle bruge.


Holt


Hej Holt - du må meget gerne sende de billeder til mig,og tak på forhånd..du er en guttermand, samt den udførende på mine sidste to fartpiloter.
« Senest Redigeret: 25. September 2017, 15:45 af stratocaster »

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Svar #18 Dato: 25. September 2017, 19:52 »
Så lykkedes det at få gang i billedserveren, først et billede af knastarrangementet på en VTI



Og her på en THP174



Jeg vil mene det er rimelig nemt at se et vist slægtskab mellem de to motorer, men om VTI motoren er en Prince, princegemal eller noget helt tredje, skal jeg lade være usagt.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Svar #19 Dato: 25. September 2017, 22:58 »
Hej Holt - jeg er altså ikke enig i din betragtning af de 2motorer skulle være ens. Min 207 Gt med 151 HK er identisk med den nederste som du betegner 174 HK. Det er netop denne der er Prince motoren. Jeg kan se at lejringen af knasterne på selve blokken er meget forskellige, taktkæden er en anden, samt tandhjulene på knasterne, er forskellige på de to billeder du har uploadet, sidst men ikke mindst hele Taktkæde styret er anderledes. In my opinion...helt klart 2 forskellige motorer. Min har iøvrigt motorkode 5fx EP6DT. :)
« Senest Redigeret: 26. September 2017, 00:28 af stratocaster »

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Svar #20 Dato: 26. September 2017, 08:34 »

@René, et lille råd. Hvis du selv går igang med operationen så skift HELE kittet og ikke kun kæden
Mvh.

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Svar #21 Dato: 26. September 2017, 22:38 »
.....det tør jeg godt nok ik selv at rode med, men kan bekræfte dig i at alt blir skiftet, da der er modificeret i flere af delene, siden min motor fra 2008 så dagens lys. Bare alene strammerbolten til kæden er på det seneste sæt en generation 3, så det hele blir skiftet.

- tak for rådet mht. den "dumme" motor :)