Forfatter Emne: 406, airbag,abs samt tankdækselfejl efter regn.  (Læst 1023 gange)

bjarneec

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
406, airbag,abs samt tankdækselfejl efter regn.
« Dato: 11. September 2017, 13:11 »
Hej folkens.
Jeg skal hører om I ved hvor stikket eller evt. sikring til "Fuel Tank Access Open" kontakten sidder?
Efter det regnede hele dagen i lørdags, så tror jeg desværre der er gået koks i elektronikken.
Det startede med at abs+airbag melder fejl/lyser så snart jeg bremser første gang efter bilen har været slukket. Når man så kører, så kommer den pludselig med fejl om tankdækslet er åben og den står så og blinker konstant i displayet, som om en står og åbner/lukker konstant. sådan bliver dte ved hver gang man ændre hastighed, bremser mm. Jeg tror måske der er en fejl på kransen til abs eller lign. og elektronikken så har taget skade pga vand ( hele venstre side kunne man hører der var vand i karossen når man bremsede inditl jeg fik drænet det). For fejlen på airbag kommer hver gang man bremser og den så melder fejl på abs -  de bør vel ikke hænge sammen ellers. Jeg ville så indtil jeg fik tid til at undersøge det nærmere, pille stik/sikring ud fra tankdækslet, da den bib lyd den kommer med hver andet sekund er pænt irriterende. :(

På forhånd tak.
Peugeot 406 1.8 stationcar 2004.