Forfatter Emne: Skvulp og rust  (Læst 1625 gange)

friis02

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 33
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Skvulp og rust
« Dato: 15. November 2017, 20:39 »
Så er jeg på pletten igen med et (eller to) nye spørgsmål ang. min kære Partner :-)

Jeg har lagt mærke til, at det der forekommer en skvulpelyd bagtil, når jeg eksempelvis bremser op. Da jeg i dag fjernede bagsæderne og gulvtæppet i bagagerummet, kunne jeg desværre konstatere påbegyndende rust - primært omkring de to huller, hvor bagsæderne hæfter til karosseriet (billeder her: https://www.dropbox.com/sh/3qc3u4kp0n3z4bp/AABrgTUfY6BuJEMgk9YJ643sa?dl=0)

Mit spørgsmål er derfor, om skvulpelyden kan have noget med rusten at gøre, eller om det bare er "normalt" med rust der? Det er svært præcist at lokalisere, hvor lyden kommer fra, men er det muligt, at det bare er benzinen i tanken, der skvulper?

Og når vi nu er ved det med underlige lyde, så fik jeg i sidste uge skiftet bagbroen til en renoveret en + nye bremser bagtil. Da jeg købte fra værkstedet, lød der en voldsom rumlen fra højre side bagtil. Jeg kørte derfor tilbage til værkstedet og gjorde opmærksom på lyden, men fik at vide, at det blot var de nye bremsebakker, der gik på det rustne bremsehus (har glemt, hvad "kransen" hedder).
Lyden er blevet mindre her efter et par dages kørsel, men forekommer stadig. Og det lyder også lidt som om, at der er noget, der knager, når jeg fx får bilen til at gynge op og ned. Hvad tænker I om det?
Partner 1,6 Combispace fra 2003, reg. nummer VH45595