Forfatter Emne: P0238  (Læst 3152 gange)

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
P0238
« Dato: 27. Februar 2018, 11:46 »
NY fejl på peugeot'en.... den er sgu snart billigt til salg

De sidste 2 gange den har regeneret partikel filteret, tænder den motorlampen og sætter kode P0238 turbo overboost ??? bilen kører fint nok, men det er da voldsomt trættende at glo på lampen.

P-filteret har kørt 20000 km, så det burde ikke fejle noget.

Nogen der ved hvorfor den sætter fejlen nå den begynder at regenerere ?

Peugeot 407 1,6 HDI fra 2004
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

MJeppesen24

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA?view_as=subscriber
  • By: Odense
RE: P0238
« Svar #1 Dato: 27. Februar 2018, 22:00 »
hvordan ser parameterne ud på DPF ?
Udstyr : PP2000 - LEXIA3 - DIAGBOX - TB007

Har mulighed for udlæsning,kodning & skæring af nøgler på fyn.

Min YouTube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA/featured

[

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: P0238
« Svar #2 Dato: 02. Marts 2018, 20:19 »
De er fine ikke noget der tyder på problemer.
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: P0238
« Svar #3 Dato: 02. Marts 2018, 23:31 »
der sider en sensor oven på vakuum dåsen til at regulere den variable geometri på turboen, den har ry for at lave den fejl, og hvis du spørger Peugeot så er det ny turbo, men kan købes som aftermarket del
Er ser ud som denne her
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger-Actuator-Position-Sensor-Peugeot-208-308-68-92HP-50-68KW-1-6-Hdi-/331775874672
men start med at kontrollere stikket på den først, du ved nok 100% reglen på PSA køretøjer ;)
kontroller også aktuator armen på turboen, for hvis den ikke kan regulere godt nok så får du også fejl, da der går mere udstødningsgas igennem turboen under regen.
Regulator spjældene i indsugningen, kan finde på at hænge.
Hvis du har ny turbo monteret så er det ikke sikkert at aktuator armen er indstillet korrekt, det bliver gjort med shims
« Senest Redigeret: 02. Marts 2018, 23:55 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L