Forfatter Emne: Skif af forhjuls leje  (Læst 3402 gange)

Kenneth68

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Skif af forhjuls leje
« Dato: 24. Marts 2018, 19:42 »
Hej. Er der nogen her inde som har en presser til at skifte hjule lejer. Som måske ville hjælpe mig med at få sat nye lejer i mine forhjuls spindler. Har to løse spindler . Og gerne tæt på Århus. Mvh Kenneth

Kenneth68

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: Skif af forhjuls leje
« Svar #1 Dato: 24. Marts 2018, 19:43 »
Glemte lige det er på en Peugeot 307.

406st

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 26. Marts 2018, 11:31 »
Kan desværre ikke hjælpe dig, men det er jo ligetil for enhver landsbysmed, lille værksted m. fl. så det kan ikke koste dig mange basører.
De gamle lejer kan du måske sågar selv banke ud og på youtube ligger der klip til hvordan man kan nedfryse lejerne og montere dem uden presse, hvis du ikke finder anden løsning.

Vh

406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Kenneth68

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 30. Marts 2018, 14:18 »
Har skifte forhjuls leje i dag.                                                                                            Man kunne næsten hører kugler i lejet rasle inde i lejet.                                                      Men min ABS lampe slukker ikke, skal der en tester til for at slukke lampen/ slette fejlen som nu er rette.  🤔🤔

mikhan

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 30. Marts 2018, 14:49 »
Citér
Kenneth68 skrev:
Har skifte forhjuls leje i dag.                                                                                            Man kunne næsten hører kugler i lejet rasle inde i lejet.                                                      Men min ABS lampe slukker ikke, skal der en tester til for at slukke lampen/ slette fejlen som nu er rette.  🤔🤔

Hvis stik til ABS har været adskilt, så "klap lige hesten" Muligvis slukker den selv efter xx antal starter ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Joller79

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 30. Marts 2018, 16:07 »
Abs skal gerne slukke selv når du begynder og køre.
Men som mikhan nævner.. Sidder stikket på??
Kan også ske lejet er vendt forkert, hvis det er den model med abs krans i pakdåsen. Har set det mange gange før, både ved alm mekanikere og især hobby mekanikere der lige ville spare lidt og gøre det selv, uden begreb om hvad og hvor
Automekaniker siden 1997, udlært autotekniker 2016

Kenneth68

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 31. Marts 2018, 14:53 »
Stikken til abs,en har ikke været pillet af .
jeg skruede  kun sensoren af på spindlen da jeg skilte ting af.                                                 Og lejet vender ikke forkert. for har tjekket om den sad på sammen måde som den der er blevet pillet af bilen.
Så vendet lige nogle dag og ser om lampen slukker.  for ellers har jeg nye abs sensor til at ligge . B)B)

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #7 Dato: 31. Marts 2018, 19:34 »
Der er også nogle løver hvor man skal slette fejlen med tester for at den forsvinder i displayet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L