Nå! Konen strandede på Remas p-plads efter at have lugtet noget brændt op oplevet en masse lamper bippe og blinke og en "Battery charge fault". Jeg købte et nyt batteri, da det gamle sang på sidste vers. Hentede bilen og kørte den hjem på det gamle batteri, under turen forsvandt blinker, visker m.m. Jeg fik også "Battery charge fault" men ingen ladelampe, så troede faktisk at det bare var batteriet der var klappet helt sammen og ikke kunne lades på. Nyt batt og alt virkede som det skulle, ingen fejl eller lamper. Da hun så kom med den i aftes, og jeg målte spænding på det ny batt var den så nede på 11V og ingen forskel om motor kørte eller ej. Kan da nok overkomme at smide en ny generator på. Men det der undrer mig og mit spørgsmål faktisk er, er det: Da jeg lærte om biler i 1977, der var ladelampen koblet på den logiske måde, at hvis der opstod spændingsforskel ml. batt og generator når motoren kørte, så lyste lampen og indikerede at du brugte af batteriet. Det kunne jeg da forstå. Men i dette tilfælde har vi vist kun fået 3 blink fra lade lampen og så en fin en i displayet "Battery charge fault" Lampen virker og slukker når jeg starter. Er der noget "Højteknologisk" pis jeg har misset siden 1977 ? B) Der er forbindelse ml. terminal på generator og + på batteri. Gider bare ikke koste en ny generator hvis der sidder andet der kan være brændt af, og som forhindrer den i at lade.