Forfatter Emne: håndbremsekabler på Peugeot 307 sw  (Læst 2844 gange)

larshh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
håndbremsekabler på Peugeot 307 sw
« Dato: 08. Juli 2018, 10:43 »
Hej
Er der måske nogen herinde der har prøvet at skifte håndbremsekabler på en Peu.307 SW.

1. skal/kan det gøres indefra?
2. eller er man nød til at skille pladerne ved reservehjulet ad for at komme til det ene bremsekabel?

Har sat det højre kabel på (meget bøvlet at få trykket fast i røret)
Venstre side, sidder helt skjult bag plader. Hvordan kommer jeg derind på letteste måde?

Ville være glad for svar hurtigst muligt, da bilen er adskilt og på donkraft.
Lars
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 107HK (partikelfilter) årg. 2002

406st

• Hero Member
    • Vis profil
RE: håndbremsekabler på Peugeot 307 sw
« Svar #1 Dato: 08. Juli 2018, 16:14 »
Sidder varmeskjolene over udstødningsrøret ikke monteret med 10 mm (eller lign),møtrikker?

På de fleste biler kan de løsnes og kantes rundt om udstødningen, så man kan tilgå håndbremsekablerne.

Det lyder til at være de korte kabler, du skifter.

Det er lykkedes mig at binde et stykke ståltråd i det lange kabel inde fra kabinesiden, som jeg trak med hele vejen bagud og kunne binde det nye kabel fast i og trække ind i kabinen, så jeg undgik af afmontere varmeskjold og den forreste del af udstødningen på min 406er.

Vh
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #2 Dato: 08. Juli 2018, 17:26 »
Der er ikke korte og lange kabler på en 307, begge kabler er lige lange, og går fra kaliberen og direkte ind til håndtaget.
Jeg har aldrig prøvet det på en SW, men kan du ikke komme til føringsrørene for bundskjoldet, eller har jeg misforstået noget?
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

larshh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 09. Juli 2018, 17:16 »
ved ikke rigtig om jeg skriver tilbage rigtige sted.

Mont. af venstre side, kabel
Der sidder en varmeplade rundt om udstødningen, men den er skrøbelig/bøjelig og sidder med en slags modhager, så man skal have fat i den for at få den løsnet, derved bliver den frygtelig bøjet/deform, eller gør jeg noget forkert?

Inde i bilen, mærker og formoder jeg at der sidder en slags gummigennemføring, som kun tillader kablet at komme igennem. Dette besværliggør/umuliggør i høj grad at man kan presse sit nye kabel igennem.

Hjælp hjælp
Lars
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 107HK (partikelfilter) årg. 2002