Forfatter Emne: Dieselpumpe? 1,6HDi svær at starte kold og varm  (Læst 1705 gange)

Vejby

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Dieselpumpe? 1,6HDi svær at starte kold og varm
« Dato: 22. September 2018, 21:12 »
Har et problem med min Partner 1,6 HDi fra 2010.Har kørt 277.000 km. På det seneste er den til tider blevet meget svær at starte uanset om den er kold eller varm. Jeg tænker umiddelbart, at det kan være noget knas med strøm til brændstofpumpen?

 - starteren drejer villigt rundt meget længe I normalt tempo
 - motoren lyder helt normal, bortset fra, at det tager tid
 - motoren kører helt normalt, når den først er i gang, og går ikke ud i tomgang
 - jeg skal nogen gange prøve 4-5 gange a 5-7 sekunder før motoren starter

Hvad kan have forårsaget det? Aner det ikke, men et par dage inden det begyndte var jeg uheldig med en tankning. Der var ca 5 liter tilbage i tanken, og jeg hældte den foreskrevne mængde Bell additiv i tanken. Desværre virkede dankortdimsen ikke i tanken, så jeg måtte starte bilen, og køre den 5 meter til en anden pumpe. Kan det have spoleret noget? Motoren var tændt i få sekunder og kørte lave omdrejninger, da det skete.

Nogen ideer?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Dieselpumpe? 1,6HDi svær at starte kold og varm
« Svar #1 Dato: 23. September 2018, 11:15 »
Du kan køre med det rent uden at der sker noget.
Du bør skifte brændstoffiltret, hvis det ikke er forholdsvis nyt.
En tester kan give en ide om hvor et evt problem kan være
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L