Forfatter Emne: Hjælp: Stik til baglygter (diagram fra Haynes eller lign.)  (Læst 2889 gange)

nimand

• Gæst
Håber nogen kan hjælpe mig. Har lige modtaget nye baglygter som jeg går frejdigt i gang med at installere. De ser lækre ud, men der er noget der ikke helt er som det skal være i stikket på de nye lygter.
Bremselyset lyser konstant, hvilket det jo naturligvis ikke skal. Det alm. signallys (eller hvad det hedder) lyser fint som det skal konstant. Baklys virker også fint. Da stikket på baglygten er limet fast med ca. 5 kg. lim kan jeg ikke bytte rundt der, så jeg er nødt til at forsøge at bytte rundt på stikket på bilen ude bagi. Derfor mangler jeg et diagram over hvilke kontakter der går til hvad. Ved ikke om dette er i Haynes håndbog (som jeg ikke har erhvervet mig endnu), men hvis det er ville jeg sætte pris på en lille oversigt eller en forklaring.

Tak!

Lasse 106R

• Gæst
RE: Hjælp: Stik til baglygter (diagram fra Haynes eller lign.)
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2005, 13:48 »
Ehm.... Hvad er det for en model? Ikke alle biler er ens, ved du nok.... ;)

nimand

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. Februar 2005, 08:13 »
Sorry :D Fordi jeg er vant til at have min bil i min signatur...har jeg så ikke lige fået gjort herinde ;)

Desuden er problemet løst. Det viste sig at være dårlige forbindelser i selve stikket på de nye lygter. Så der blev gravet en masse lim ud og så blev det monteret ordentligt.

Bilen er en 306: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21692

Baglygter:
« Senest Redigeret: 04. Februar 2005, 08:13 af nimand »

nimand

• Gæst
« Svar #3 Dato: 16. Februar 2005, 09:21 »
Nej det var stikket på de nye uoriginale lygter, hvor der sidder en ordentlig klat lim, hvor ledningerne er monteret i stikket. Hvis der er en dårlig forbindelse og du skal have ledninger ud og på igen skal du grave en masse lim ud. Ikke det største problem - og kun et problem hvis der er noget galt med stikket/ledningerne :)