Forfatter Emne: Reparere motoren til recirkulationsflappen på friskluftindtag - 6447CF  (Læst 1851 gange)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Har en lille udfordring på 406eren.

Når der kører en VW diesel foran er det rart at kunne lukke spjældet til frisk luft og i stedet recirkulere luften.
Men, på det seneste kan jeg høre motoren dreje forgæves uden recirkulation aktiveres, så jeg tænker, der kan være knækket et plastiktandhjul i enheden.
Har ikke nået at have motoren ude, for det kræver et mindre indgreb.

Er der nogen, der har repareret en enhed ved at sætte nye tandhjul i?
Jeg fandt denne vejledning, men har endnu ikke forespurgt på tandhjulene: http://www.toujoursplus.info/montage_engrenages_motoreducteur_climatisation_en.html

Enheden ser sådan ud: https://www.amazon.ca/Heater-Control-Actuator-CITROEN-PEUGEOT/dp/B0068M9WBM

VH
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Ny er bestilt på ebay.
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

flimmer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 157
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.gl-flimmer.dk
Hej
Jeg har prøvet at skifte den med en BSI aircon styring til en ikke BSI manuel aircon.
Der er desværre 2 modeller men den "BSI model" kan bruges til "ikke BSI model" ved at bytte rundt på indmaden.
Det er ikke nemt at komme til motoren, hvor du skal tag handskerummet ud for at komme til.
Så jo har prøvet kun at skifte tandhjulet, uden problemer.

Info, den på info siden er den med uden BSI aircon og den fra amazon billede er til BSI aircon model, med kun 2 ledninger.

MvH
Flimmer
« Senest Redigeret: 23. Februar 2019, 01:28 af flimmer »
Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6 2002
Peugeot 406 ST 2.0 1998
Citroen ZX 1.6 1996
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5 1986
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel