Forfatter Emne: Fejl på fartpilot - Peugeot 308 1.2 Puretech 130 manuel gear (2019 bil)  (Læst 1955 gange)

Spoock

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Har i starten af februar fået mig en helt ny 308'er og nu er der desværre lidt skår i glæden på den ellers velkørende bil.

Dagen jeg købte den på, fik jeg en "Automatic Cruise Control failure" og kørte tilbage til forhandleren, der opdaterede noget software. Herefter har der ikke været noget i en måned, men i forgårs fik jeg endnu en gang "Automatic Cruise Control Failure" og servicenøglen lyste og jeg fik et kort over nærmeste værksted. Fartpiloten kunne selvfølgelig ikke benyttes.  Jeg kørte fluks til forhandleren, men ak, jeg slukkede bilen deroppe og så kunne de ikke hjælpe. Jeg spurgte om man ikke kunne udlæse en fejl, men det sagde han nej til. Efter bilen blev startet igen, var der ingen problemer og der har ikke været det siden. Men to fejl på en måned tænker jeg bør undersøges nærmere på en helt ny bil.

Derudover har jeg et par gange indenfor den sidste uge haft oplevet at den vedlagte lampe i instrumentet brættet lyser, men den plejer at slukke igen og mekanikeren har sagt, at hvis den slukker igen, er der ikke noget problem. Jeg har fået læst mig frem til at det har noget med nødbremse/afstand at gøre. Derfor tænker jeg fejlene kan være relateret.

Jeg har nu aftalt at jeg i næste uge får sat en trapper på, der skulle kunne se hvad der foregår med bilen, men er nysgerrig på, om andre har oplevet det samme nogen af de nyere modeller? Jeg ved vi ikke kan fejlsøge herigennem, men hvis nogen har haft samme oplevelser og fået det fikset, kunne det måske pejle min mekaniker på vej?

Godt nok træls med så ny en bil og min glæde er ved at blive udskiftet med nervøsitet for en mandagsmodel.

Billede af kontrollampe: https://imgur.com/a/oSLXqJZ

« Senest Redigeret: 14. Marts 2019, 19:46 af Spoock »