Forfatter Emne: Påfyldning af BellAdd  (Læst 1419 gange)

Andreas_A

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hjørring
Påfyldning af BellAdd
« Dato: 04. Juli 2020, 16:44 »
Hejsa.

Det er sikkert et meget dumt spørgsmål, men jeg har købt mig en 308 sw (17) hvor jeg gerne vil ha påfyldt BellAdd City da vi i hverdagen ikke køre så langt.

Problemet er bare at jeg ikke kan skubbe min tragt ind i hullet da "sikkerheds anordningen" ikke vil åbne, kun med en tankpistol.

Der skal åbenbart være noget der trykker hele vejen rundt i hullet før den kan skubbes til side.

Hvad gør man så ?


Jabaroth

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
  • Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV
    • Vis profil
Sv: Påfyldning af BellAdd
« Svar #1 Dato: 14. Juli 2020, 13:13 »
Hej.

Jeg kører også mange korte ture med min 307 SW 1.6 HDI MPV (11 år gammel).

Jeg har valgt at give min tank 1/2 streg BELL ADD Diesel additiv når jeg tanker, jeg tanker når tanken er ½ fyldt. (mindre risiko for vand i tanken)     

Når bilen skal til syn, så får den en tur 30 min. med 3000 Omdr. Har endnu ikke haft problemer med forurening.

1 gang om måneden får den sådan en tur, et råd som jeg har fået, når man kører korte ture.   


------- " --------
Først og fremmest ved et par gange om måneden at tage en god lang tur ved høje omdrejninger. Gerne 50 kilometer på motorvejen i fjerde gear, hvor motoren kommer op i 3000 omdrejninger konstant.

Additiverne, som også løbende og forebyggende, kan tilsættes brændstoffet, fremhæves af både Applus og FDM, hvor sidstnævnte for nyligt har testet produkter fra Würth, Bardahl og Bell Add med gode resultater.

- Additiver er noget, vi absolut anbefaler. Det er bedre at forebygge end at helbrede, siger Lone Otto, afdelingsleder hos FDM.

Du skal også være opmærksom på motorolie og brændstof. FDM anbefaler hyppigere olieskift, selv om bilen måske har en serviceindikator, som peger på service efter to år/30.000 kilometer.

- Hvis du kører under 15.000 kilometer om året, så skift olie en gang årligt, lyder rådet fra Lone Otto.

------ " ------   
Husk, at der altid er et godt svar til ethvert spørgsmål !

mvh
David Jabaroth

:) Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV 2009