Forfatter Emne: Opvejningserklæring  (Læst 1756 gange)

Christian-1980

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Stenstrup
Opvejningserklæring
« Dato: 14. Juli 2020, 11:18 »
Hej folkens,

Skal lige være sikker på der ikke er en nemmere (billigere) vej...jeg har købt en 308 sw årg 2009 - uden træk. I min naive tro, tænkte jeg at det er en smal sag. Træk købt og monteret...så starter en længere rejse...bilen er tidligere importeret fra Tyskland og der mangler angiveligt vægtangivelser for træk. Forhandler oplyser mig nu at jeg skal have det der hedder en opvejningserklæring...som koster 1400,-. Kan det virkelig passe at man skal hoste op med 1400 for to tal der slås op i en database og sendes stort set gratis? Det er jo mig bekendt ikke noget motorkontoret skal bruge men synsmanden, så han kan registrere det i forbindelse med registreringssyn?? Nogen forslag eller er det bare at bide i bordkanten og hoste op?

Vh Christian

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
Sv: Opvejningserklæring
« Svar #1 Dato: 14. Juli 2020, 11:30 »
Er der hos en Peugeot forhandler
på min 3008 fik jeg vejet den op fra 900 kg til 1050 kg det kostede 240 kr
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Christian-1980

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Stenstrup
Sv: Opvejningserklæring
« Svar #2 Dato: 14. Juli 2020, 12:38 »
@Kjeld

Det er Peugeot forhandleren der oplyser at jeg skal ligge 1400 for en erklæring. Min ikke du i forvejen havde nogle vægtangivelser og derfor kan slippe billigere, da du "bare" skal veje op?

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Opvejningserklæring
« Svar #3 Dato: 14. Juli 2020, 22:57 »
Hvad med at køre forbi en synshal og spørge der. Det er dog nok ikke alle steder de kan hjælpe, men der findes da steder, hvor man godt inde i reglerne  8)

Christian-1980

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Stenstrup
Sv: Opvejningserklæring
« Svar #4 Dato: 15. Juli 2020, 08:14 »
@ SR

Det var en synsmand der foreslog at tage fat i Peugeot,  da han ikke kunne slå de rigtige tal op. Jeg synes bare det virker helt grotesk at lægge så mange penge for noget jeg er helt siķker på, blot kan lås op i en database på 5 sekunder 🥴

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Opvejningserklæring
« Svar #5 Dato: 15. Juli 2020, 08:58 »
Ja, det lyder helt vildt.

Hvad med at prøve en anden Peugeot forhandler? Det er jo privatejede værksteder, "uafhængig" af importøren... ja, eller måske importøren kan hjælpe?

Bilen er jo typegodkendt i EU, så det burde da ikke volde de store udfordringer.