Forfatter Emne: 407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...  (Læst 2062 gange)

Elkongen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...
« Dato: 20. August 2020, 20:14 »
Hej alle i dejlige hjælpsomme mennesker!
Sidste år til jul gav jeg mig selv den gave at købe godt brugt 407 3,0 V6 SW, den har været et dyrt (ejerafgift/benzin) bekendtskab, men har på reparationsdelen begrænset sig til et par nye fordæk og bremser hele vejen rundt! Den er super fed at ligge og ræse med, særligt sys for grænsen! Især fordi den ikke ligner andet end en sølle børnecontainer, er det umådelig skægt at sætte folk af på autobahn! 😎😙😙

Indenfor de sidste 3 uger er den dog begyndt at skabe sig lidt, den lyder som en fiskekutter når jeg starter den og Motorlampen er meget insisterende på at være tændt og når jeg sætter testeren på og udlæser via diagbox kommer følgende fejl tilsyne! Nu kommer det store 100.000 kr's spørgsmål, er der noget jeg selv kan gøre? Hvilken af ventilerne er #3 og hvis jeg nu bare kører den på værkstedet... Bliver jeg så fuldstændig ruineret? Kunne man måske med fordel lægge opgaven sammen med udskiftning af tandrem?

Håbefulde hilsner fra den frustrerede elektriker fra Farum!

[vedhæftning slettet af admin]

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...
« Svar #1 Dato: 21. August 2020, 06:46 »
Hvor gamle er tændrørene?
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Elkongen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...
« Svar #2 Dato: 21. August 2020, 07:35 »
Hvor gamle er tændrørene?
Det aner jeg faktisk ikke... Det var det et oplagt sted at starte! Jeg vil fluks indkøbe 6 nye tændrør og prøve at skifte dem til at starte med! Det ville være fedt hvis det "bare" var det...

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: 407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...
« Svar #3 Dato: 21. August 2020, 07:47 »
ja, tændrør eller tændspole
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Elkongen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...
« Svar #4 Dato: 21. August 2020, 09:08 »
ja, tændrør eller tændspole
Så er der indkøbt 6 nye tændrør og en enkelt spole!! Så mangler jeg bare at kortlægge hvilken af rør/spoler der er #3!? Nogle fif?

PFT!

Elkongen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...
« Svar #5 Dato: 29. August 2020, 16:52 »
Hej allesammen,
Så kom dagen hvor stumperne kom med posten! Efter at have indkøbt en forlænger til topnøgle-sættet, var det en smal sag at få løsnet tændrørene, det tredje jeg hev op så således ud! Efter at have skiftet rør og spole kører bilen som en mis igen!! Tænk hvad udskiftning af reservedele for 599,- kan gøre! Tusind tak for hjælp og input fra jer, det var en stor hjælp!

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: 407 3,0 V6 lyder som en fiskekutter...
« Svar #6 Dato: 29. August 2020, 19:41 »
Det ser ikke ud til at de kære franskmænd har løst problemstillingen omkring olie, der søger ned i tændrørsbrønden.
Olie kan også give fejltændinger. Du kan nemt blæse olie op med trykluft - vikl en klud omkring, så du ikke bliver olieprikket i hovedet, når du blæser - som man siger  :o