Forfatter Emne: Varm 106'er  (Læst 4563 gange)

Lasse 106R

• Gæst
Varm 106'er
« Dato: 08. Februar 2005, 16:10 »
Hejsa.

Jeg har et problem med min 106 Rallye fra 1994. Det er en 1,3.

Kølevandstemperaturen stiger temmelig hurtigt, og når temperaturen når højt op, starter køleblæseren ikke. Jeg fik igår skiftet temperaturføler og ventilator kontakten. Men blæseren starter stadig ikke... Kan det være fordi at der er et andet setpunkt i den nye føler, eller noget, som gør at blæseren starter senere? Jeg har ikke kørt temperaturen så højt op, at det går hen og bliver kriminelt.... Håber ikke det er blæsermotoren der er stået af..... :(
« Senest Redigeret: 08. Februar 2005, 16:11 af Lasse 106R »

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Varm 106'er
« Svar #1 Dato: 08. Februar 2005, 17:10 »
Du kan jo prøve at sætte strøm til blæseren alene og se om den starter. Ellers er der ikke andet for end at stille bilen i tomgang og vente på varmen. Bilens kølerlåg skulle gerne have en sikkerhedsventil så bilen kan koge over hvis den bliver for varm. Dermed ikke sagt at du skal vente så længe, men den kan altså blive så varm at den smider vand af uden du beskadigere bilen. Igen.. Det er bedst at undgå det.

Husk - aldrig påfylde koldt vand på køleren hvis bilen er meget varm.

Mvh
Christian

Lasse 106R

• Gæst
« Svar #2 Dato: 08. Februar 2005, 19:20 »
Hmm... Blæseren virker.. Har testet den....
Men efter jeg fik skiftet smådelene, så slår den til meget senere end den gjorde før. Er det mon normalt..?? Hvis I kender måleren på en 106'er, så står den nu mellem det midterste mærke og det næste. Den plejer at ligge på det midterste.... Sært....

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
« Svar #3 Dato: 09. Februar 2005, 16:52 »
Okay... En af mine kammyer har en BMW og har netop skiftet termostat og den gør fuldstændigt det samme. Han ville lige have målt sin igennem igen. Jeg vil lige prøve at høre ham hvad han fandt ud af. Jeg tror dog ikke du skal være nervøs for noget. Så længe den starter og ikke bliver super varm så er der normalt ingen problemer.

/Christian B)

Lasse 106R

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09. Februar 2005, 18:00 »
Den starter fint, og den bliver lidt varmere end før, men ikke noget vildt. Men du må da gerne lidt smide en besked herind når du hører noget. overvejer at skifte den der termostat ventil. Tror det er en 92° der sidder i....

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
« Svar #5 Dato: 11. Februar 2005, 14:29 »
Min kammerat har ladet sin sidde i indtil videre. Der kan vidst godt være lidt forskel på dem.  Han bil køre stadig ;)

/Christian

Lasse 106R

• Gæst
« Svar #6 Dato: 11. Februar 2005, 16:02 »
Har lige ladet bilen stå i tomgang i et stykke tid. Blæseren starter godt nok, og den gør det ved ret høj temperatur. Og det er jo sådan set også meget godt... Men.. Den stopper sgu lige så hurtigt igen.
Nu kan det godt være jeg spørger dumt: Hvad vej skal blæseren køre? Skal den blæse luft IND i motorrummet, altså suge udefra og gennem køleren, eller skal den blæse fra motorrummet og ud i det fri?

Lasse 106R

• Gæst
« Svar #7 Dato: 19. Februar 2005, 12:13 »
Hmm.. Den opfører sig sgu egentlig meget pænt nu... Meget meget mystisk....

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
« Svar #8 Dato: 22. Februar 2005, 12:58 »
Så er det jo rigtigt hvad folk siger: "En Peugeot har sjæl" ... Hehe.. ;)

Lasse 106R

• Gæst
« Svar #9 Dato: 22. Februar 2005, 18:21 »
Ja, det må man sige at vores har...... Puhaa.... Nogle gange lidt for meget....