Forfatter Emne: Køling af turbo 207 cc.  (Læst 1584 gange)

KCL

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Køling af turbo 207 cc.
« Dato: 17. November 2020, 16:54 »
Hej.
Er der nogen som har tjek på om der sidder en separat el-drevet pumpe på en 150 hk med BMW motoren til turbokøling.
Har fået skiftet termostathuset, herefter notere jeg mig at temperatur svingede mellem 70-90 g på temp. Måler,
Har fået oplyst at denne pumpe er defekt, kan det passe.
Ovennævnte. Er også i forbindelse med at jeg fik lavet en del på bilen hos skorstensgård som jeg havde samlet op, da jeg /vi vil beholde den.
Den har nu været deroppe i snart 14 dage og de kan ikke finde ud af hvad der foresager ovennævnte.
Det køre frem og tilbage med løsninger, så skiftede den nævnte pumpe og pludselig er det benzinpumpe, tror ikke de er istand til at løse det, er der nogen som har et bud?????
« Senest Redigeret: 29. November 2020, 21:34 af KCL »

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Køling af turbo 207 cc.
« Svar #1 Dato: 12. Januar 2021, 18:49 »
ftp://Hej
Min forrige bil var desværre osse den bmw udviklede 150 hk turbomotor, som jeg som det første fik skiftet den eldrevne pumpe til turboen. Jeg måtte med billeder fra et tysk forum fortælle mit værksted, hvor denne sad. Jeg købte den billigt på tysk ebay, og det tog vel 1 1/2 time at få skiftet. Derefter havde jeg ikke fejl længerere.

Så jo der sidder en seperat pumpe. Når den iøvrigt virker, vil du kunne høre den efter en køretur, summe når bilen er slukket.
« Senest Redigeret: 12. Januar 2021, 19:29 af stratocaster »

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Køling af turbo 207 cc.
« Svar #2 Dato: 12. Januar 2021, 22:25 »
Hej.
Er der nogen som har tjek på om der sidder en separat el-drevet pumpe på en 150 hk med BMW motoren til turbokøling.
Har fået skiftet termostathuset, herefter notere jeg mig at temperatur svingede mellem 70-90 g på temp. Måler,
Har fået oplyst at denne pumpe er defekt, kan det passe.
Ovennævnte. Er også i forbindelse med at jeg fik lavet en del på bilen hos skorstensgård som jeg havde samlet op, da jeg /vi vil beholde den.
Den har nu været deroppe i snart 14 dage og de kan ikke finde ud af hvad der foresager ovennævnte.
Det køre frem og tilbage med løsninger, så skiftede den nævnte pumpe og pludselig er det benzinpumpe, tror ikke de er istand til at løse det, er der nogen som har et bud?????

Skorstensgaard: Puha, du må da være ved muffen! De er hammerdyre, men jeg tror desværre, at mange tror på reklamerne. Hvis det var så meget billigere kom kunderne jo nok af sig selv :-)

stratocaster

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Køling af turbo 207 cc.
« Svar #3 Dato: 12. Januar 2021, 23:39 »
Jeg skiftede iøvrigt min højtrykspumpe, samt min kæde, inden jeg solgte den videre.