Forfatter Emne: Oliespild - EW10A, P307  (Læst 1273 gange)

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Oliespild - EW10A, P307
« Dato: 12. December 2020, 18:56 »
Hej

Oliespild fra en 2,0 EW10A er jo nok ikke helt ualmindeligt, men er der nogen der har erfaringer med hvor det typisk kommer ud?

Der er renset af, men det er ikke umiddelbart til at se hvor det helt specifikt kommer ud, men den drypper en hel del og det skal fikses. Pakdåsen til krumtappen, gearside, udskiftede jeg ved koblingsudskiftning for nylig, men der kommer stadig olie ud.

Min mistanke går nu på, at det må komme fra bundkarret, nærmere bestemt den del, hvor krumtappen ligger i. Det kommer oppefra, bagved, men ikke fra topstykke, så det må kunne ud mellem motorblok og gearkasse.

Jeg tænker, at hvis man tager gearkassen af, fastgør krumtappen i begge ender, så må man kunne demontere såvel bundkar som næste "bundkar" (ved ikke lige hvad jeg skal kalde det).

Der skal naturligvis nye pakdåser til krumtappen i begge ender, men ellers ser jeg ikke andre udfordringer ud over afrensning af flangerne og påsmøring af nyt.

- eller er det lettere at tage hele drivlinjen ud - og er det muligt med gearkassen monteret på motoren?

Nogen input eller kommentarer i den henseende?