Forfatter Emne: Peugeot 107 larmer når man bremser  (Læst 1223 gange)

Albert

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: København
Peugeot 107 larmer når man bremser
« Dato: 04. Juni 2021, 21:13 »
Jeg har en Peugeot 107 som næsten lige har fået nye bremser, men den hyler hel vildt når jeg bremser. Jeg har lavet lidt research og der er nogen der anbefaler at man bremser lidt hårdt engang imellem for at få den øverste overflade af bremserne, virker dog ikke . Der er også bremsevæsken og jeg har åbnet låget på bremsevæsken og væsken er hel klar , der er ingen misfarvninger eller tegn på at bremsevæsken skal skiftes? :/  Hvad kan det være ??
Tak for hjælp på forhånd!  :(

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Peugeot 107 larmer når man bremser
« Svar #1 Dato: 04. Juni 2021, 23:26 »
Bremsevæske er helt sikkert ikke årsag til hylende bremser!!!

Det kan skyldes bremsestøv, men også kombinationen af bremseskiver og klodser.

I "gamle dage" kunne man købe noget vidundermiddel som man sprøjtede på bagsiden af klodserne - det afhjalp normalt den slags tilbøjeligheder, men jeg ved ikke om man kan få sådanne produkter mere - og heller ikke hvad du skal søge efter.

Du kan prøve at montere et nyt sæt klodser af et andet fabrikat - det vil muligvis hjælpe.
Jeg køber ofte Brembo skiver og klodser og oplever sjældent piveri, men eller originale dele.


Ofte får du ikke sådanne problemer, hvis du køber originale dele om end der ej heller er garanti for at de ikke kan pive.

Hårde opbremsninger bør helt korrekt foretages med jævne mellemrum... som I at du står på pedalen  8) En hård opbremsning er i manges optik et ret let tryk på pedalen, ofte af frygt for at man kan komme til at ødelægge noget.
Når ABS'en slår til ved høj hastighed på tør vej, så bremser du hårdt! - husk at sikre dig, at der ikke er andre på vejen  :P