Forfatter Emne: Vand i 406  (Læst 1847 gange)

AskRiis

• Gæst
Vand i 406
« Dato: 09. Februar 2007, 20:33 »
Jeg har tidligere forespurgt på problemet med vand i passagersiden i en 406. Jeg fik nogle forslag har på siden og har nu løst problemet.
Det viste sig at ved vinduesviskereren sidder et gitter der frasorterer blade (Næsten) og andet og lader vand komme ned til en "afvandingskanal" Under dette gitter sidder sidder endnu en plade m gitter og det var synderen i dette tilfælde. På en aller anden måde havde den løsnet sig, hvilket betød at den ved vindpres blev bøjet ned og gav på den måde adgang for vand og ikke mindst blade o.a. Under denne plade sidder indtaget til ventilatoren og her var det virkelige problem.
En ophobning af blade ved indtaget. Et løst monteret indtag (ingen fugt i ventilatoren) men lidt plads så vand kunne løbe mellem ventilator og karosse. Selv filteret var fejlmonteret, men det var da den mindst fejl i dette tilfælde. Jeg prøver nu bare at udtørre bundmåtter før jeg igen kan bruge mit passagersøde.

Ask

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Vand i 406
« Svar #1 Dato: 10. Februar 2007, 09:19 »
Hej Ask

Det var godt fejlen blev fundet.

Tak fordi du vendte tilbage med svaret.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

AskRiis

• Gæst
RE: Mere vand i 406
« Svar #2 Dato: 13. Marts 2007, 23:04 »
Når ja, det skal jo ikke være nemt.

Der fortsatte med at komme vand ind i kabinen. Fandt et sted i a-stolpen hvor vandet kom ind via en clips, der holder noget ledning. Jeg endte med at sende den på P værksted hos Rene Gaarde ved Nordhavn, da jeg ikke troede der kunne komme så meget vand den vej.
De kom op med samme konklusion og sealede clipén. De talte også om et overløbsrør til ACèn der kan stoppes og så løber der vand ud i kabinen. Det er nødvendigt at skille midter konsolen for at checke det. Desuden kørte de en ultralydstest på den. Nu skulle den så holde sig tør, men lad os se.

Værkstedet er i øvrigt super reele og behagelige.

Ask