Så vidt jeg er orienteret er det primært relateret til stempler og stempelringe, men jeg kan ikke linke til dokumentation for dette, så tag det med et gran salt.
Med vort lønniveau kan det ikke betale sig at reparere ret mange ting, man skifter motoren - der efter sigende skulle være relativt billig til netop din bilmodel (motortype). Jeg har hørt priser på omkring kr. 15.000 for selve motoren, men igen er det noget jeg har fra tredjemand - men det er da til at undersøge :-)
Man skal nok regne med cirka samme beløb for at få den udskiftet, men hvis man kan selv og står med en bil med stort olieforbrug som man ellers er mega glad for, så kan det da måske en overvejelse værd.
En af min hustrus veninder har en Citroën med samme motor - hun er SÅ glad for bilen som ellers/i øvrigt har været utrolig billig i drift. Hun efterfylder med op til én liter pr. 1000 km, men vælger så at køre med en lidt billigere olie, der dog fortsat overholder specs.
Om det er bedst, mest "grønt" etc. om man vælger det ene eller det andet, er nok op til den enkelte at vurdere og beslutte.
Som jeg lige husker det, har PSA udskiftet en del motorer - ud over normal garantiperiode, op til fem år. FDM havde en artikel om det - den burde kunne genfindes på deres hjemmeside.