Jeg har et mysterium på min 207'er som jeg håber nogle af de kloge hoveder herinde kan hjælpe med at løse
Jeg købte bilen for et år siden og efter få måneder begyndte den at glide i koblingen.
Koblingen blev skiftet og i forbindelse med udskiftningen kunne mekanikeren konstatere, at den 'gamle' kobling var næsten ny.
Den gled, fordi der var smørefedt på belægningen (måske slynget ud fra lejeakslen).
Han kunne også se, at gearkassen havde været skilt ad tidligere (flydende pakning i samlingerne.)
Selv om der var fuld servicebog stod der ikke noget om rep af gearkasse.
Herefter gled den ikke mere i koblingen - i stedet huggede den ved tilkobling - altså hvis jeg holdt den på koblingspunktet, rystede bilen ganske voldsomt.
Koblingen blev skiftet igen sammen med brugt trykplade - samme problem.
Koblingen blev skiftet een gang mere og denne gang blev trykpladen sendt til afdrejning - samme problem.
Motor- og gearkasse ophæng blev skiftet, koblingen udluftet, gasspjældet renset samt bærearme skiftet - samme problem.
Værkstedet er overbevist om, at det i hvert fald ikke er koblingen, der er noget galt med, men ellers har de ingen idéer.
Jeg er ret overbevist om, at det ikke er motoren der laver 'mikroudsættere' ved indkobling, da huggeriet også kan mærkes, hvis man kobler ind i tomgang, mens bilen ruller
Kan en defekt inden i gearkassen forårsage dette problem eller er der andre gode idéer fra guruerne herinde?