Forfatter Emne: Knapper til elruder i føresiden virker ikke nu løst  (Læst 1679 gange)

Normann

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ryslinge
Knapper til elruder i føresiden virker ikke nu løst
« Dato: 06. Januar 2022, 22:43 »
Hej jeg har en peugeot 207 hdi gt fra 2009 hvor de 2 knapper til elruderne er holdt op med virke
Knappen i passager siden virker og knapperne til spejle i føresiden virker også.
Jeg har prøvet at måle ledningerne igennem  også kigget ledningsdiagrammer fra havens og en jeg har hentet på nettet, det jeg håber nogen kan fortælle er hvad for en ledning inden fra bsi og ud til knapperne giver strøm til dem, da det vil være nemmere hvis den er knækket et eller andet sted
På forhånd tak
« Senest Redigeret: 30. Januar 2022, 15:47 af Normann »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Knapper til elruder i føresiden virker ikke
« Svar #1 Dato: 08. Januar 2022, 00:24 »
knapperne i føresiden har det med at gå til, manglende kontakt mellem print og kontakter.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Normann

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ryslinge
Sv: Knapper til elruder i føresiden virker ikke
« Svar #2 Dato: 08. Januar 2022, 23:45 »
Ja det gør de, jeg har købt nye til føresiden det hjalp ikke, jeg har haft døren af og ledningsnettet ude og måle igennem, der var ingen åbenlyse brud, har købet en anden rudemotor for at få den relæboks der sidder på, hjalp heller ikke, har målt lednings nettet i dag igen, mens det sad i døren for at finde ud af hvor ledninger gik hen, den eneste jeg ikke havde kontakt igennem var nr. 6 en lyserød, og nu virker kontakten i passager siden heller ikke, ruden køre ned selv om jeg trykker op så der skal også en ny på. Træls

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Knapper til elruder i føresiden virker ikke
« Svar #3 Dato: 09. Januar 2022, 21:55 »
Den med at ruden kører ned, når du trykker op, er ikke ensbetydende med at noget er defekt. Har du haft batteriet demonteret, evt. med åbne vinduer?

Systemet skal reinitaliseres - hvilket der måske er nogen der kan byde ind.

Der er vist forskellige muligheder.
Normalt skal du rulle vinduet helt ned, hold knappen inden i flere sekunder efter rudenhejset er stoppet, før du giver den et nyk mere. Når ruden er helt i bund, skal den køre helt op - igen ved at holde knappen inde selv om rudehejset stopper - den kan være nødvendigt at slippe knappen og igen køre et nyk opad. Når ruden er i top, skal du igen aktivere "opad" i flere sekunder.

En anden mulighed skulle være at køre ruderne helt ned og så holde låseknappen på fjernbetjeningen inde indtil automatisk vinduesluk aktiveres - når vinduerne er lukket og du låser op igen og betjener vinduerne, skulle det virke.

Det er så ikke altid tilfældet :-)

Der er nok andre der kan byde ind med erfaringer på området - det er en kendt problemstilling.

Normann

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ryslinge
Sv: Knapper til elruder i føresiden virker ikke
« Svar #4 Dato: 14. Januar 2022, 23:02 »
Tak det prøver jeg jeg har haft batteriet taget fra for at se om det kunne afhjælpe

Normann

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ryslinge
Sv: Knapper til elruder i føresiden virker ikke
« Svar #5 Dato: 30. Januar 2022, 15:43 »
Nå nu har jeg brugt et par weekender på skille ad og måle og søgt på nettet, købt nye knapper lige meget hjalp det, det der løste problemet var at det stik som sidder på temic modulet var de små ben løse eller klemte ikke på stikkene i modulet, så jeg trak den grå afdækning af stikket og klemte de 4 stik sammen så jeg var sikker på der er kontakt, og så køre det hele igen

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Knapper til elruder i føresiden virker ikke nu løst
« Svar #6 Dato: 01. Februar 2022, 22:06 »
Fint med en tilbagemelding :D