Forfatter Emne: ekstra stik bag bakspejl  (Læst 1074 gange)

Andene

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: VEJLE
ekstra stik bag bakspejl
« Dato: 09. Juli 2022, 07:43 »
Hej,

jeg vil gern sætte et dashcam i min Peugeot 3008 fra 2021, men mangler strøm, der er nogle ledninger bag bakspejlet , kan man evt. købe en "forlængerledning" så jeg kan sætte det tilder? jeg skal "bare" bruge en +12V og en  negativ, har købt en omformer 12v-5v USB...
nogen løsningsforslag?
se foto.

AND

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: ekstra stik bag bakspejl
« Svar #1 Dato: 09. Juli 2022, 09:07 »
Som indledning skal jeg lige sige jeg aldrig har arbejdet på en model som din, ja jeg tror faktisk aldrig jeg har arbejdet på en et år gammel bil, så måske ikke alt jeg skriver er relevant for din bil. De fleste ledninger man finder ved bakspejlet på Peugeot modeller fra de sidste 20 år er til regnsensor, aut. bakspejl og mikrofon, men det vil jeg tro allerede er i brug på så ny en bil. Der er ingen af de signaler der er til at "stjæle" noget brugbart fra. Jeg ville trække en ledning fra under instrumentbordet, op under a stolpe beklædningen (den kan som regel nemt trækkes af ind mod midten af bilen) op under loftbeklædningen, evt. skrue solvisiret af så ledningen kommer bag beslaget og så hen til kameraet. På den måde beholder du også omformeren under instrumentbordet. Jeg ville så finde sikringen til 12v udtaget i midterkonsollet (instruktionsbogen er din ven her) og købe en sikringsadapter  hos thansen eller lignende sted (se foto) Hvis din omformer er til en cigartænder, kan man købe et løst stik samme sted og tilslutte til adapteren.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html