Fik du løst problemet?
Super fed bil! - det er en lille lækker køremaskine du der har.
1,6'eren kom først med 105 HK, senere med 115 HK.
1,9'eren med 130 HK er klart mere "vild", men 1,6'erne kører mere "blødt" i motoren.
Anyway; Der kan være flere problemstillinger på spil.
A. Det med at motoren går ud, kan godt være et isoleret problem og relateret til grundjustering af gasspjældet.
B. Udsættere, on/off kan godt være relateret til tændingsmodulet, der pludselig kan begynde at te sig mystisk...
Ad A. Jeg mener nogenlunde at kunne huske proceduren, men jeg vil anbefale dig at overveje at søge til et værksted med en erfaren/gammel Peugeot mekaniker, der kan proceduren...
Derfor med forbehold!!!!:
Demonter den sorte gummislange på gasspjældhuset. Tag den helt af.
Gasspjældskontakten (lille sort elektronikboks der sidder med to små skruer på gasspjældshuset, ud mod køleren) drejes helt til den ene side, så det ikke påvirker gasspjældskontakten (mod uret.... som jeg lige husker det).
Så åbner du gasspjældet og lader det falde på plads/til lukket stilling, gentagne gange, mens du justeret på justerskruen på bagsiden af gasspjældet... man lytter sig frem til, at skruen lige præcis rammer skruen (lyden ændres og giver en meget klar "klak"lyd).
Derefter justeres gasspjældskontakten på plads (kun lige til du hører et lille klik (aktivering), hvorefter skruerne spændes moderat til igen) - dernæst skal motoren startes og på luftskruen (stor messingskrue på gasspjældshuset justeres tomgangen til 850 +/- 50 omdr./min.
Hvis ikke der er pillet ved omdrejningstællerens viser i bilens instrumentbord, kan du justere tomgangen til 900 omdr./min. - så passer pengene.
Det er noget rustent, da det ligger en del år tilbage, men når det er justeret korrekt spiller tomgang og gastagning maks. :-)
Hvis ikke grundjustering af gasspjældet er foretaget korrekt, får du aldrig bilen til at køre ordentligt.
Som jeg husker det, er det et Bosch LE-Jetronic indsprøjtningssystem bilen er udrustet med... der kom flere versioner. Måske du kan finde en manual på justeringer.
Måske andre kan be-/afkræfte justeringsproceduren.
Ad. B:Tændingsmodulet kan godt give nogle mærkværdige symptomer, on/off med skiftende interervaller - og forvirre fejlsøgningen. Det er en reservedel som der er udskiftet i tusindevis af.
Det er ala dette:
https://www.bildeleshop.dk/peugeot/205-i-cabriolet-741b-20d/2309/10346/taendmodul?sort_supplier%5B0%5D=30Nummeret står på modulet som jeg lige husker det... ellers skal det findes frem via org. dok. Der kan være monteret et forkert modul, der måske kan være årsag til problemet. Bare ment som input, hvis problemet har været der i hele dit ejerskab.
Det er en lille modul på ca. 3x6x1 (HxBxD) og har et multistik i rumpetten. Det sidder som jeg lige husker det på en aluplade, påskruet med to skruer bag en sort plastskærm.... i venstre side af motorrummet.... søg og du skal finde :-)