Forfatter Emne: Bremselys på trailerstik  (Læst 1549 gange)

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Bremselys på trailerstik
« Dato: 05. Marts 2023, 16:42 »
Hej.
Håber der er nogen der kan gøre mig klogere på trailerstik.

Bremselys bliver ikke aktiveret på trailer, det virker fint på bilen, det er et 11 poletstik. Jeg kan kun måle 5 volt på benet når bremsen er aktiveret.
Når jeg sætter (kinesertester) på, så viser den at bremse er aktiveret af computer til anhænger, men den viser også samtidig at traileren ikke aktivere computer, kan det have indflydelse på at bremselyset ikke virker.
Det skal lige siges at det er med adapter fra 11 polet til 7 polet på traileren.
Håber der er nogen med gode ideer, inden jeg river håret af :)

Mvh
Kurt

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Bremselys på trailerstik
« Svar #1 Dato: 05. Marts 2023, 22:19 »
Er det ikke et 13-polet stik?
Nå, det er nok en ligegyldig detalje i den forbindelse.

5V lyder ikke af meget. Det kan indikere dårlig(e) forbindelse(r)...  er det 5V målt i bilens trailerstik, uden belastning?
Har du en god stel som du måler i forhold til?

Er det pludselig holdt op med at virke? har du ændret noget? - f.eks. skiftet til LED-lygter på traileren. Det kan virkelig fucke funktionen op.

Har du prøvet at sætte en anden trailer til bilen og er det i så fald samme problemstilling?

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Bremselys på trailerstik
« Svar #2 Dato: 11. Marts 2023, 10:13 »
Hej SR.

Jeg har købt bilen for ca. 1 år siden, og havde den til syn, hvor det blev opdaget, så jeg har ikke ændret noget, og traileren har virket på andre biler. Jeg må prøve at få stikket skilt ad, og se hvad der gemmer sig.

Kurt

Carsten Jensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Bjerringbro
Sv: Bremselys på trailerstik
« Svar #3 Dato: 10. Juni 2023, 16:08 »
Min 308 havde også problem med intet bremselys, det viste sig at strøm til stoplyset på enheden oppe i skærmen kom ud på et ben som ikke var tilsluttet kablet ned til trailerstikket, det blev klaret med en lille lus.