Forfatter Emne: Startspærre Peugeot 406  (Læst 1052 gange)

HJ406

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ryomgård
Startspærre Peugeot 406
« Dato: 23. Marts 2023, 19:52 »
Hej, er ny her, håber i kan hjælpe!

Købte sidste år en 406 1,8 Stationcar fra 2003, bilen havde gået 230000 og motoren 130000. Har været utroligt glad for den, da der er meget plads i den, og man selv kan makke i den. Indtil nu...

Ville skifte det lille hvide slidplastik der sidder i blinkerarmen, da den var blevet slap. Operationen gik over alt forventning, men da jeg satte batteriet til igen, meldte bilen "Engine Immobilizer Fault". Shit. Fandt ud af at man skal sætte batteriet til med en helt speciel procedure.
Efter at have prøvet et BSI reset, og søgt en masse på nettet, konstaterede jeg at den nok skulle sættes til en computer og kodes ind igen. Fik autohjælp til at køre den ned til den lokale mager i Ryomgård, men de meldte tilbage at det var brændt af, og at jeg skulle have en ny BSI og ECU. Dette ville blive 5500 i dele alene.
Det er alt sammen meget godt, men når der kommer løn oveni er det jo nærmest bilens pris.
Så har læst lidt rundt omkring, blandt andet herinde, og ville høre jer:

TL;DR

Er muligt at købe et startspærresæt fra en tilsvarende 406'er ved en hugger og putte i min? Og så flytte chippen over i min nøgle? Har ikke fjernbetjent centrallås, så det er ikke et problem.

Håber i kan hjælpe! Og på forsmerter tak.

Jakob

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Startspærre Peugeot 406
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2023, 20:50 »
Jeg ville klart snakke med Henrik.. Han kan trylle ;)

https://www.xn--riishjbilservice-pxb.dk/
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Startspærre Peugeot 406
« Svar #2 Dato: 23. Marts 2023, 22:15 »
Du har vel husket at sætte stikket fra spolen omkring låsen tilbage i ratmodulet og er sikker på det sidder ordentlig fast i modulet, og at du ikke har rykket i ledningen så den har mistet forbindelsen til spolen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

HJ406

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ryomgård
Sv: Startspærre Peugeot 406
« Svar #3 Dato: 31. Marts 2023, 11:12 »
Hej, den kører igen! Havde multimeteret på, og kunne se at der var en løs forbindelse på en ledning til comm-modulet. Men tak for de gode forslag, specielt ham Henrik, mega dygtig fyr der lige er røget i telefonbogen til en anden gang. Og så fik jeg endelig lavet en bruger herinde også  :)

God dag